wormen en schimmelinfectie
-
- Marc Hendriks
- Lid
- Sinds: 12-04-2008
Blauw met Geel kun je combineren, blauw met wit nooit.
-
- pascal van roosendaal
- Lid
- Sinds: 12-12-2011
@ dennis Flageaten zijn toch ook wormen?
@ marc dit heeft dus te maken met de kleur van het toe te voegen medicijn?
-
- Dennis Waage
- Lid
- Sinds: 05-07-2010
pascal van roosendaal schreef:
@ dennis Flageaten zijn toch ook wormen?
Flagellaten zijn zweepdiertjes en geen wormen. Als de vissen wormen hebben zou ik voor sera tremazol gaan. Maar je moet i.i.g. een diagnose hebben, anders kan je er van alles ingooien. Dan vergiftig je alleen je vissen maar.
Geel in het geval van binox of sera bactopur direkt is voornameijk nifurpirinol, dat is te combineren met fmc of soortgelijke medicijnen.
Als je eerlijk bent mag je alles zeggen! (maar je hoeft niet alles te zeggen)
-
- pascal van roosendaal
- Lid
heb er ook niet zomaar wat ingegooid hoor. De wormkuur die ik heb gegeven was speciaal preventief bedoeld voor flageatten. Ze aten slecht en spuugden het eten weer uit,het was de voeding die ik had meegekregen.De vorige eigenaar had er nog nooit wat voor gedaan en heeft hoofdzakelijk hart gevoerd. Je weet zelf wel welke reactie datheeft op het darmsysteem van een discus. Ik ben zelf ook geen voorstander van onnodig medicijn gebruik, het leek me nu wel nodig. De vis die eraangegaan is heeft dus terdege wel wat onder de leden gehad.
De algemene staat van de vissen is ook rampzalig maar wel nog te herstellen.
foto's volgen
De algemene staat van de vissen is ook rampzalig maar wel nog te herstellen.
foto's volgen
-
- Dennis van den Heuvel
- Lid
- Sinds: 06-05-2008
en wormen kuur voor flagalatten?
dat gaat hem zoiezo niet worden hoor
maar dat spugende gedrach kan ook duiden op kieuwwom
gr dennis
dat gaat hem zoiezo niet worden hoor
maar dat spugende gedrach kan ook duiden op kieuwwom
gr dennis
-
- pascal van roosendaal
- Lid
ok, dan de kuur die ik heb gegeven was tegen flageaten en ook bedoeld hiertegen. Het is echt niet zo dat ik er gewoon maar een kuurtje tegenaan gooi zoals jullie laten doorschijnen. Als ik aangeef dat er een kuur is tegen darmwormen ( flageaten) zoals mij dit is uitgelegd dan is die kuur daar ook voor. Als ik haakwormen had geconstateerd had ik daartegen wel gekuurd.
De kuur die ik heb gegeven was tbv de gezondheid van de vis die er zeer slecht aan toewaren. Ze gaan nu als een speer en vreten alsof ze nooit wat hebben gehad. Mijn conclusie en behandeling was dus correct voor deze vissen.
verder geen kwaade gedachtes oid ik wist allen niet dathet zo pietjeprecies moest worden geschreven
De kuur die ik heb gegeven was tbv de gezondheid van de vis die er zeer slecht aan toewaren. Ze gaan nu als een speer en vreten alsof ze nooit wat hebben gehad. Mijn conclusie en behandeling was dus correct voor deze vissen.
verder geen kwaade gedachtes oid ik wist allen niet dathet zo pietjeprecies moest worden geschreven