Discuskwekerij de Parel
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenAlgemene Discusvis vragen › Discussen en drukte

Discussen en drukte

#70785 Geplaatst door thijs22 op donderdag 05 januari 2012 22:51:24
  • thijs22
  • Lid
  • Sinds: 04-09-2011
Hallo ik heb een vraag je ik heb een Xbox in me woon kamer en vandaag voor me neefjes een kinect aan Gé schaft en naar het testen en druk in be weging te zijn Gé weest met dat ding zijn al me discussen Gé strest denk dat het te druk voor ze is dus ik zat te denken als me neefjes komen om de bak dan af te dekken zouw dat helpen heb geen zin om een ziekte in de bak te krijgen wist niet dat ze zo snel Gé strest konden zijn dus denk ik nu om er een dekken over de bak te hangen en kan het ook van de trillingen komen van het springen ? Of zouden ze er aan kunen wenen aan die drukte of zouw het hier niet mee te makken hebben ? Ik hoop dat iemand wat advies heeft al vast be dankt groeten thijs

#70786 Geplaatst door thijs22 op donderdag 05 januari 2012 23:00:13
  • thijs22
  • Lid
Maar is een druke kamer een probleem we Gé beruiken het niet elke dag

#70787 Geplaatst door Rob Nederlof op donderdag 05 januari 2012 23:08:52
  • Rob Nederlof
  • Bestuurslid DCH / Moderator
  • Sinds: 12-11-2010
Gewoon elke dag gaan gebruiken, dan wennen de vissen er wel aan....
Ik zou het nog even aankijken met de vissen.
Als ze gestresst blijven kun je inderdaad misschien de bak afdekken.

Of een PS3 kopen, en lekker MW2 spelen
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
#70789 Geplaatst door thijs22 op donderdag 05 januari 2012 23:11:44
  • thijs22
  • Lid
Ja haha ik ben meer weg van Xbox en mw3 hahaha dacht is leuk voor me neefjes als die komen dacht heb het nu Tog lichten is kijken of het wat is haha

#70791 Geplaatst door Rick Schipper op vrijdag 06 januari 2012 00:13:35
@Rob...Ik vond je verslag al geweldig...maar nu je begint over ps3 en modern warfare 2...kun je niet meer stuk! hahahaha...super spel he?....moest er ff uut!

*on topic nu*
@thijs...Ik heb dat in het begin ook gehad.steeds als iemand langs de bak liep,was de chaos compleet!! ze schoten alle kanten op! zwaar in paniek!

Nu 6 maanden later kan ik mn vriendin door het hele huis achterna zitten () en ze kijken niet op of om...ze komen zelfs naar het glas omdat ze denken dat ze eten krijgen!

Ik heb alleen een tijdje de temperatuur iets omhoog gedraaid en aqua safe bij het verversen toegevoegd..heb dit 4-6 weken aangehouden en voila!
Ze zijn de rust zelve...Gebruik nu geen aqua safe meer,ze doen het nu ook prima zonder!
In aqua safe zitten stofjes die de stress verminderen en je kraanwater veilig maken voor je vissen...dus dit kan absoluut geen kwaad!

Voor mij heeft het echt geholpen,dus ik denk dat dit het proberen waard is.

succes..

#70803 Geplaatst door thijs22 op vrijdag 06 januari 2012 11:21:47
  • thijs22
  • Lid
Oké ze zijn Noor maal ook niet schuw zeg maar maar punt is dat de bak v
Vlak naast de tv staat maar zouw het nog wel even aan kijken hoe het veder gaat met dat spel haha

#70856 Geplaatst door Rick Schipper op zondag 08 januari 2012 14:05:28
Bij mij staat de bak ook naast mn tv..maar daar hebben ze nog nooit op gereageerd ;)
Bij mij was het meer dat ze schrokken als er iemand langs de bak liep.
Maar ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is..ze moeten aan de bak wennen ,maar ook aan de omgeving

Met geduld kom je een heel end denk ik

#70894 Geplaatst door thijs22 op maandag 09 januari 2012 18:44:29
  • thijs22
  • Lid
Ja dat snap ik maar nu we bakker dat spel doen en staan te springen voor de bak srikken ze al minder en gaan dan ook al minder zwart zitten en me water is ook al weer 2 wekken helder naar 3 wekken geen filter hebben schoon Gé maakt ga van de week weer een poging wagen kwa filter schoon makken ben be nieuwt

#70895 Geplaatst door thijs22 op maandag 09 januari 2012 18:44:31
  • thijs22
  • Lid
Ja dat snap ik maar nu we bakker dat spel doen en staan te springen voor de bak srikken ze al minder en gaan dan ook al minder zwart zitten en me water is ook al weer 2 wekken helder naar 3 wekken geen filter hebben schoon Gé maakt ga van de week weer een poging wagen kwa filter schoon makken ben be nieuwt

#70929 Geplaatst door Rick Schipper op dinsdag 10 januari 2012 17:22:50
Je hoeft na 3 weken nog geen filter schoon te maken hoor..

Ik doe het eens per 6 maanden..soms nog langer!
Je hoeft het pas te doen als de uitstroom van het gefilterde water steeds minder word! Eerder zou ik er vanaf blijven hoor...Hij krijgt anders geen kans om bacterien op te bouwen