Tonny's Aquarium
-
- Duncan Souren
- Lid
- Sinds: 13-01-2011
Ik heb farowella's in mijn bakje bij de discussen en ze worden lekker met rust gelaten(nu is de farowella niet echt actief)
En wondjes genezen vanzelf,hier had 1 vis een plek van +- 2cm en heb het weggekregen met een kuurtje bactopur direct omdat het me anders te lang duurde.
En wondjes genezen vanzelf,hier had 1 vis een plek van +- 2cm en heb het weggekregen met een kuurtje bactopur direct omdat het me anders te lang duurde.
ben niet gek,ben een vliegtuig
-
- Rob Nederlof
- Lid
- Sinds: 12-11-2010
@ Dunc,
Bactopur direct is toch een antibiotica?
Daar herstellen wonden toch niet sneller door?
Misschien kan het preventief gegeven worden tegen infecties, maar dan wel een een Qbak ivm je bacteries...
Bactopur direct is toch een antibiotica?
Daar herstellen wonden toch niet sneller door?
Misschien kan het preventief gegeven worden tegen infecties, maar dan wel een een Qbak ivm je bacteries...
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Chris Kroesen
- Lid
- Sinds: 27-09-2007
die puntige stukken met kienhout zou best wel eens de mogelijke oorzaak van die paar wondjes kunnen wezen bij je discussen, misschien zijn de vissen wel geschrokken van een andere vis of schaduw vanuit de woonkamer...
ik heb het ook wel eens als de zon schijnt in mijn bak en het licht is nog niet aan, als ik dan een snelle beweging maak in de woonkamer dan vluchten de discussen ook een hoek in, gelukkig heb ik er geen kienhout in zitten dus valt de beschadiging wel mee die ze oplopen. normaal gesproken zou ik me met die wondjes op jouw vissen geen zorgen maken, dat moet binnen een paar dagen vanzelf genezen.
schitterende vissen trouwens die je gekocht hebt, die zullen best wel gaan eten hoor... wellicht kan je het proberen met wat rode muggenlarven of die stendker worsten met hart erin waar ze mee opgegroeid zijn.
veel plezier met je vissen
ik heb het ook wel eens als de zon schijnt in mijn bak en het licht is nog niet aan, als ik dan een snelle beweging maak in de woonkamer dan vluchten de discussen ook een hoek in, gelukkig heb ik er geen kienhout in zitten dus valt de beschadiging wel mee die ze oplopen. normaal gesproken zou ik me met die wondjes op jouw vissen geen zorgen maken, dat moet binnen een paar dagen vanzelf genezen.
schitterende vissen trouwens die je gekocht hebt, die zullen best wel gaan eten hoor... wellicht kan je het proberen met wat rode muggenlarven of die stendker worsten met hart erin waar ze mee opgegroeid zijn.
veel plezier met je vissen
185x45x50 400 liter discus bakkie met 4 koppels
-
- theo boerboom
- Lid
- Sinds: 21-08-2010
Hoi,
Inderdaad zijn het prachtige vissen.
Zelf heb ik liever meerdere van hetzelfde slag dan een mengeling van soorten.
Over smaak valt niet te twisten.
Je moet denk ik goed meten en je water in de gaten houden als je ineens zo.n bezetting plaatst met alleen potfilters in bedrijf.
Heel veel succes ermee.
Inderdaad zijn het prachtige vissen.
Zelf heb ik liever meerdere van hetzelfde slag dan een mengeling van soorten.
Over smaak valt niet te twisten.
Je moet denk ik goed meten en je water in de gaten houden als je ineens zo.n bezetting plaatst met alleen potfilters in bedrijf.
Heel veel succes ermee.
-
- Tonny Hammink
- Lid
- Sinds: 02-01-2012
Alles komt goed.
De wonden zijn bijna niet meer te zien. Wat gaat dat snel.
Ik ben er inmiddels achter dat het niet de L nummers waren, want ze schrikken wel eens van hun eigen schaduw of zoiets, want ik zou echt niet weten waarvan ze schrikken. Eentje heeft daarbij een nieuwe beschadiging opgelopen, doordat hij tegen het hout gezwommen is.
Eten doen ze nog niet van harte. Ik zie er maar eentje eten. Hij wacht net zo lang tot het vlees op de bodem ligt en gaat dan pas eten.
De waterwaardes hou ik heel goed in de gaten, maar tot nu toe geen problemen.
De wonden zijn bijna niet meer te zien. Wat gaat dat snel.
Ik ben er inmiddels achter dat het niet de L nummers waren, want ze schrikken wel eens van hun eigen schaduw of zoiets, want ik zou echt niet weten waarvan ze schrikken. Eentje heeft daarbij een nieuwe beschadiging opgelopen, doordat hij tegen het hout gezwommen is.
Eten doen ze nog niet van harte. Ik zie er maar eentje eten. Hij wacht net zo lang tot het vlees op de bodem ligt en gaat dan pas eten.
De waterwaardes hou ik heel goed in de gaten, maar tot nu toe geen problemen.