Discus Passie
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVoer › Discus aan droogvoer laten wennen

Discus aan droogvoer laten wennen

#70693 Geplaatst door Luc de Vlieger op zondag 01 januari 2012 10:59:04
Ze komen niet eens naar voren als ik voor de bak sta om te voeren, ze zitten grotendeels achter het hout verscholen. maar wel bedankt voor de tip.

#70694 Geplaatst door Chris Kroesen op zondag 01 januari 2012 11:49:29
dat heb ik in het begin ook gehad een paar dagen, het zou te maken kunnen hebben met diverse factoren zoals nieuwe omgeving, nog wat stress etc.
maar wat zeker ook helpt is de school uitbreiden naar 8 of 10 stuks dan voelen de vissen zich gewoon lekkerder in een grote groep en krijg je meer voedselnijd en gaan de vissen vanzelf wel eten heb ik gemerkt.
en vaak wel helpt is vissen aanschaffen die al wel droogvoer eten (en alle soorten diepvries).
185x45x50 400 liter malawi rovers
#70740 Geplaatst door Luc de Vlieger op maandag 02 januari 2012 19:13:50
Ze laten zich al langzaamaan meer zien, hebben zelfs al wat artemia gegeten vandaag. Uitbreiden naar 8 tot 10 stuks gaat em niet worden, heb een grote groep manen weg gedaan omdat het te vol was. Ik heb ze pas. Mocht de discus me zo goed gaan bevallen zoals het nu uitziet heb je best kans dat het naar verloop van tijd een speciaalbak wordt voor ze. Maar dan komen er ook F1 exemplaren ofzo in. Ik zag laatst manacapuru's hier op het forum welke ik ook erg mooi vond.

#72386 Geplaatst door Andy van der Perren op dinsdag 20 maart 2012 11:43:00
Gewoon granulaat blijven doorvoeren en niks anders geven.Dit kan enkele dagen duren?