Deco Fish
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVoer › Discus aan droogvoer laten wennen

Discus aan droogvoer laten wennen

#70646 Geplaatst door Luc de Vlieger op vrijdag 30 december 2011 19:21:59
Ik heb sinds deze week een groep discussen, 4 van een vriend overgenomen 1 extra in de winkel erbij gehaald, alleen, hebben deze alleen maar rode mug en runderhart in de voeding gehad. Gezien dit slecht is heb ik een hele zwik voeding besteld, maar wil ook dat ze weer granulaat eten ( op zijn minst 2'a 3 x pw)wat is hiervoor de methode? of is dat een kwestie van proberen?

#70649 Geplaatst door Edith Bekkering op vrijdag 30 december 2011 19:47:44
Gewoon erin gooien. Je ziet vanzelf of ze het eten of niet.

Edith

#70650 Geplaatst door Luc de Vlieger op vrijdag 30 december 2011 19:56:09
Dat snap ik maar ik wil dat ze het gaan eten anders krijgen ze 2 a 3 x pw niks nl. (in de toekomst nu nog niet)

#70657 Geplaatst door Rob Nederlof op vrijdag 30 december 2011 21:26:44
  • Rob Nederlof
  • Bestuurslid DCH / Moderator
  • Sinds: 12-11-2010
Check even het topic van Rick:

Klik
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
#70664 Geplaatst door Erno Dobronyi op vrijdag 30 december 2011 22:15:50
  • Erno Dobronyi
  • Secretaris DCH / Moderator
  • Sinds: 10-01-2010
luc om ze op granulaat te krijgen kan je het vroeg in de ochtend geven. dat werkt het beste is mij opgemerkt om het ze te leren.
want in de middag wachten ze gewoon op het lekkere voer.

zoals
rodemuggenlarven
krill
daphnia
mosselvlees
artemia
discus mix
stendker mix
vis mix
enz.

je kan vast wel raden wat lekkerder is een krekker of een stukje biefstuk of ze zijn vegaterier.

groetjes mark dobronyi
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
#70667 Geplaatst door Chris Kroesen op vrijdag 30 december 2011 23:57:22
je moet een beetje granulaat (droog voer) laten weken.
dus gewoon een wat granulaat op een schoteltje leggen en daar een blokje diepvries voer op leggen zoals runderhart. na een half uurtje is het wel ontdooid en zal je zien dan het vocht mooi in het droogvoer is getrokken.
het granulaat is nu week en zacht en het ruikt naar runderhart, als je dit als 1e voert als de vissen het meest honger hebben.... maak je grote kans dat ze het gaan eten.
na een poosje hoeft je dit niet meer te doen, want je moet ze niet teveel verwennen natuurlijk... je vissen moeten het "harde" droge voer eten.

succes

- Aangepast door Chris Kroesen (30-12-2011 23:57:47)
185x45x50 400 liter malawi rovers
#70668 Geplaatst door Luc de Vlieger op zaterdag 31 december 2011 09:52:41
Bedankt, hier kan ik wat mee, heb vanochtend stom genoeg krill gevoerd, dat spuugden ze uit maar ze weten ook nog niet echt waar de voederplek is lijkt mij, zitten er ook nog niet zolang in. runderhart en rode mug is killing voor mijn andere vissen dus dat gaan ze denk ik of niet of maar heel weinig krijgen in de toekomst.

Hun vorige "baas" gaf ze dat alleen maar namelijk... vandaar dat ik nu de uitdaging aanga om ze op een gebalanceerd dieet te zetten.

- Aangepast door Luc de Vlieger (31-12-2011 09:53:41)

#70672 Geplaatst door Chris Kroesen op zaterdag 31 december 2011 10:52:33
1 dagje voeren overslaan kan je ook proberen, dan de volgende dag de methode toepassen die ik beschreef hierboven, vaak hebben de vissen dan enorm honger en pakken ze ook "vreemd voer" maar wel met muggenlarven smaak/ geur.

hetzelfde kan je ook doen natuurlijk door krill met runderhart te mengen etc.
maar ik zal ze eerst proberen om aan het droogvoer te krijgen.
185x45x50 400 liter malawi rovers
#70682 Geplaatst door Luc de Vlieger op zaterdag 31 december 2011 16:33:17
ok bedankt dar ga ik morgen eens doen met artemia. heb geen runderhart of rode mug hier omdat mij dat afgeraden werd.

#70685 Geplaatst door theo boerboom op zaterdag 31 december 2011 17:46:50
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat je de oudere dieren beter niet aan ander voer kunt laten wennen.
Wat ze gewend zijn moet je niet meteen zo maar stoppen en anders voeren.
Dieren zijn gewend aan een eetpatroon en overschakeling met ook nog ander water zou wel eens problemen kunnen geven.
Ik zou het zelf iig nooit doen
Groet