Luc's 2 meter met discus en biotodoma cupido
-
- Luc de Vlieger
- Lid
- Sinds: 28-12-2011
Ik heb mijzelf zonet voorgesteld, en wil bij deze mijn aquarium met haar bewoners voorstellen.
Het is een 200x60x60 bak met de volgende bewoners:
12 biotodoma cupido
5 discus red turqouise
4 apistogramma kelleri
2 m ramirezi
Waarden:
Nitriet 0
Nitraat 0,20
Ph 6
kh 3
Wat foto's

een paar vlug vlug pics van de 4 discussen die er sinds woensdag inzitten had niet eerder tijd om er een 5e bij te halen. Kwaliteit van de foto's is dus niet je van het. Overigens zijn de discussen wel wat schuw maar zitten er natuurlijk ook pas in.

- Aangepast door Luc de Vlieger (30-12-2011 16:03:37)
- Aangepast door Luc de Vlieger (30-12-2011 19:36:42)
Het is een 200x60x60 bak met de volgende bewoners:
12 biotodoma cupido
5 discus red turqouise
4 apistogramma kelleri
2 m ramirezi
Waarden:
Nitriet 0
Nitraat 0,20
Ph 6
kh 3
Wat foto's

een paar vlug vlug pics van de 4 discussen die er sinds woensdag inzitten had niet eerder tijd om er een 5e bij te halen. Kwaliteit van de foto's is dus niet je van het. Overigens zijn de discussen wel wat schuw maar zitten er natuurlijk ook pas in.

- Aangepast door Luc de Vlieger (30-12-2011 16:03:37)
- Aangepast door Luc de Vlieger (30-12-2011 19:36:42)
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Mooie mysterieuze bak!
Bij de foto`s van de discussen zie je bij meerdere vissen een "versmelting" van de vinnen.
Is dit aan het herstellen of wordt dit erger?
Hou dit even goed in de gaten, en zo nodig iemand met kennis van zaken van ziektes e.d. raadplegen!
Bij de foto`s van de discussen zie je bij meerdere vissen een "versmelting" van de vinnen.
Is dit aan het herstellen of wordt dit erger?
Hou dit even goed in de gaten, en zo nodig iemand met kennis van zaken van ziektes e.d. raadplegen!
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Luc de Vlieger
- Lid
wat houdt dat in? versmelting van de vinnen? want heb ze van een vriend overgenomen, wat is daar aan te doen?
Kan dat door het vervoer in een dichte emmer gekomen zijn? of door het uitscheppen?
Kan dat door het vervoer in een dichte emmer gekomen zijn? of door het uitscheppen?
-
- Dennis Waage
- Lid
- Sinds: 05-07-2010
Dat gebeurt vaker als je vissen overzet. Het kan helemaal geen kwaad. Het zal vanzelf herstellen.
Gr Dennis.
Gr Dennis.
Als je eerlijk bent mag je alles zeggen! (maar je hoeft niet alles te zeggen)
-
- Luc de Vlieger
- Lid
Ze zijn alleen heel schrikkerig en komen dan vervolgens de eerste tijd niet meer tevoorschijn, eentje is daarbij tegen een tak gezwommen en is daarbij beschadigd geraakt...denk dat dit met lichtinval van de koepels in onze aanbouw te maken heeft want zodra het donker is buiten schrikken ze niet...
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
welkom op het forum
je aquarium ziet er leuk uit en je kan ook nog leuke foto's maken
.
groetjes mark dobronyi
je aquarium ziet er leuk uit en je kan ook nog leuke foto's maken
groetjes mark dobronyi
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
Neem een kijkje op onze zolder
-
- Luc de Vlieger
- Lid
-
- Chris Kroesen
- Lid
- Sinds: 27-09-2007
schitterende bak met mooie grote scholen van andere vissen.
jammer dat je dan maar 4 discussen heb zwemmen, maar misschien heeft dat wel een reden. komen er binnenkort nog discussen bij ?
mooie foto's trouwens.
jammer dat je dan maar 4 discussen heb zwemmen, maar misschien heeft dat wel een reden. komen er binnenkort nog discussen bij ?
mooie foto's trouwens.
185x45x50 400 liter malawi rovers
-
- Frans de Bruijn
- Lid
- Sinds: 16-10-2005
Inderdaad, prachtige foto's van een mooie bak! Welk soort zijn die kleinere zalmen, die in een grote school zwemmen? Ik kan ze net niet herkennen!
-
- Luc de Vlieger
- Lid
Ik heb 5 discussen zwemmen, ze zijn alleen nog schuw waardoor ik ze niet allemaal op de foto krijg een blijft er nog veel in beschutting.
Bedankt voor het compliment. Ze zitten nu overigens op 28 graden dat is ver de bovengrens van mijn andere vissen. Dit zou op zich geen problemen moeten opleveren toch? De scholenvis zijn citroentetra's. In de winkel zijn ze vaak kleurloos maar als ze ouder worden en op hun gemak zijn worden ze geel van kleur. Heb ze destijds gekocht omdat ze goed zouden scholen,mijn vrouw ze zo leuk vond en omdat niet iedereen ze heeft. Ze scholen eigenlijk pas lekker sinds ik mijn manen van de hand heb gedaan.
Bedankt voor het compliment. Ze zitten nu overigens op 28 graden dat is ver de bovengrens van mijn andere vissen. Dit zou op zich geen problemen moeten opleveren toch? De scholenvis zijn citroentetra's. In de winkel zijn ze vaak kleurloos maar als ze ouder worden en op hun gemak zijn worden ze geel van kleur. Heb ze destijds gekocht omdat ze goed zouden scholen,mijn vrouw ze zo leuk vond en omdat niet iedereen ze heeft. Ze scholen eigenlijk pas lekker sinds ik mijn manen van de hand heb gedaan.