Troebel aqarium
-
- Edith Bekkering
- Lid
- Sinds: 27-03-2011
Ik heb ook nitraat hars erin zitten, maar dat moet om de 2 weken geregenereerd worden. Daarna is het weer glas helder.
Edith
Edith
-
- Chris Kroesen
- Lid
- Sinds: 27-09-2007
na 3.5 week vakantie en de vissen alleen gevoerd te hebben op de voeder automaat was het water ook vrij troebel en niet helder.
heb toen de bodem met zo'n soort grind stofzuiger schoongemaakt en aangesloten op de tuinslang, al die bruine zooi opgezogen. alle planten eruit gehaald daar kwam ook nog een hoop bruine smurrie vandaan op de bodem.
totaal 90% ververst, plantjes weer terug gezet enz.
en het resultaat een glasheldere bak en een frisse uitstraling, en de vissen zijn opeens veel mooier van kleur door het heldere water en het licht wat erop valt.
misschien kan je er wat mee.
heb toen de bodem met zo'n soort grind stofzuiger schoongemaakt en aangesloten op de tuinslang, al die bruine zooi opgezogen. alle planten eruit gehaald daar kwam ook nog een hoop bruine smurrie vandaan op de bodem.
totaal 90% ververst, plantjes weer terug gezet enz.
en het resultaat een glasheldere bak en een frisse uitstraling, en de vissen zijn opeens veel mooier van kleur door het heldere water en het licht wat erop valt.
misschien kan je er wat mee.
185x45x50 400 liter malawi rovers
-
- thijs22
- Lid
- Sinds: 04-09-2011
Zoo ben er weer heb een ander halve week nix aan de bak Gé Daan en jullie raden het nooit hij is kraak en kraak helder naar verversen blijft het ook mooi hellder

ben er echt blij mee 
-
- thijs22
- Lid
Nog een vraagje naar wat druk te zijn Gé weest in huis met een tv spel waar je bij moet springen zijn me discuss vissen Gé strest Gé raakt en zitten achter het hout wat donker kan dat door drukte in de woon kammer komen moet ik hem de volgende x met een lakken af dekken zo dat er geen schaduwen in de bak kan komen of zullen ze er aan moeten wennen maar voor de rest gaat alles goet en eten goet
-
- Jan de Lange
- Lid
- Sinds: 02-02-2010
morge Thijs,
je spelletje niet meer spelen,of je vissen weg doen,die twee samen gaat niet.
gr.jan.
je spelletje niet meer spelen,of je vissen weg doen,die twee samen gaat niet.
gr.jan.
jan de lange
6x uitzwembakken van 40x50x100 met 2x bioloog van 40x40x100
1x kweekbak 100,L.met interne bioloog
1x dubbelle kweekbak 240,L.met interne bioloog
1x showbak 200x50x70.met bioloog van 35 x40 x80.
6x uitzwembakken van 40x50x100 met 2x bioloog van 40x40x100
1x kweekbak 100,L.met interne bioloog
1x dubbelle kweekbak 240,L.met interne bioloog
1x showbak 200x50x70.met bioloog van 35 x40 x80.
-
- thijs22
- Lid
Oké is het niet mogelijk als die dat gaan doen om de bak even af te dekken voor een uurt je zeg maar?
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
thijs
het is best mogelijk om er bv even wat voor te zetten zoals piepschuimplaat zodat je vissen even niet naar buiten kunnen kijken of er een handdoek voor hangen. Ik heb het ook wel vaker gedaan je vissen worden er dan een stuk rustiger van .En van gestreste vissen ga je uiteindelijk merken.
je kan het beter voorkomen dat ze gestrest raken dat ze door je bak vliegen.
groetjes mark dobronyi
het is best mogelijk om er bv even wat voor te zetten zoals piepschuimplaat zodat je vissen even niet naar buiten kunnen kijken of er een handdoek voor hangen. Ik heb het ook wel vaker gedaan je vissen worden er dan een stuk rustiger van .En van gestreste vissen ga je uiteindelijk merken.
je kan het beter voorkomen dat ze gestrest raken dat ze door je bak vliegen.
groetjes mark dobronyi
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
Neem een kijkje op onze zolder
-
- thijs22
- Lid
Ma kan je zeker het beste vol komen be dankt voor de tip