4 koppels in de showbak
-
- Chris Kroesen
- Lid
- Sinds: 27-09-2007
hallo allemaal, van de zomer een school discussen aangeschaft. ( zie mijn topic )
nou weet ik voor 100% zeker dat ik inmiddels 4 koppels heb zitten die zowat elke dag eitjes af zetten, tegen de ruit, achterwand etc.
het is ook erg goed te zien, wat de mannen en vrouwen zijn als ze eenmaal afzetten.
Nou hebben de 4 koppels ook allemaal een plekje veroverd in de bak. koppel 1 zit links, koppel 2 en 3 in het midden en koppel 4 heeft een veel kleiner hoekje... rechts. wel allemaal leuk en aardig dat afzetten van eitjes, geeft me veel werk aan eitjes weghalen elke dag want op kleintjes zit ik nu nog niet te wachten. heel af en toe gaat een vrouwtje wel eens vreemd...
maar nu mis ik mijn mooie schoolgedrag van de discussen... er is totaal geen sprake meer van school gedrag zoals in het begin toen ze nog wat kleiner waren..... maar nu is het meer dat elk koppel een klein gebiedje opeist en dit verdedigd tegen indringers.
mijn vraag is, hebben jullie dit ook in showbakken ?
is de verhouding wel goed in de bak (4 koppels ? )
kan je ook alleen een mannen bak houden zonder agressie etc. ? of laten de vissen dan niet hun mooiste kleuren zien ?
of zijn er nog andere alternatieven ?
alvast bedankt voor de reacties.
nou weet ik voor 100% zeker dat ik inmiddels 4 koppels heb zitten die zowat elke dag eitjes af zetten, tegen de ruit, achterwand etc.
het is ook erg goed te zien, wat de mannen en vrouwen zijn als ze eenmaal afzetten.
Nou hebben de 4 koppels ook allemaal een plekje veroverd in de bak. koppel 1 zit links, koppel 2 en 3 in het midden en koppel 4 heeft een veel kleiner hoekje... rechts. wel allemaal leuk en aardig dat afzetten van eitjes, geeft me veel werk aan eitjes weghalen elke dag want op kleintjes zit ik nu nog niet te wachten. heel af en toe gaat een vrouwtje wel eens vreemd...
maar nu mis ik mijn mooie schoolgedrag van de discussen... er is totaal geen sprake meer van school gedrag zoals in het begin toen ze nog wat kleiner waren..... maar nu is het meer dat elk koppel een klein gebiedje opeist en dit verdedigd tegen indringers.
kan je ook alleen een mannen bak houden zonder agressie etc. ? of laten de vissen dan niet hun mooiste kleuren zien ?
alvast bedankt voor de reacties.
185x45x50 400 liter malawi rovers
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Chris Kroesen schreef:
Ja, in mijn rio400 "rustbak" gaat de eieren fabriek gewoon door.
De koppels gaan vroeg of laat wel in rust en zullen dan enkele maanden niet meer afzetten. Na hun rust periode gaan ze vrolijk verder met eitjes!
Chris Kroesen schreef:
Waarom niet?
Als je andere vissen erbij gaat zetten, gaan die waarschijnlijk ook weer koppelen...
Chris Kroesen schreef:
Zonder agressie? weet ik niet.
Chris Kroesen schreef:
Jazeker.
Het koppel eruptions bij mij in de kweekbak zetten
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Chris Kroesen
- Lid
- Sinds: 27-09-2007
Hallo Rob, bedankt voor je reactie.
dus alleen een mannen bak is dus ook geen optie zeg jij.
Bij malawi's wordt dit ook wel eens gedaan weet ik uit mijn malawi tijdperk.
oke dan gaan we vrolijk verder met de eieren fabriek, vinden de garnalen ook wel lekker en de overige discussen ook wel.
wellicht groeien er nog wel eens wat kleintjes op in de showbak.... maar die kans is denk heel klein.
dus alleen een mannen bak is dus ook geen optie zeg jij.
Bij malawi's wordt dit ook wel eens gedaan weet ik uit mijn malawi tijdperk.
oke dan gaan we vrolijk verder met de eieren fabriek, vinden de garnalen ook wel lekker en de overige discussen ook wel.
wellicht groeien er nog wel eens wat kleintjes op in de showbak.... maar die kans is denk heel klein.
185x45x50 400 liter malawi rovers