Discus Compleet
u bent hier: VoorpaginaForumMededelingen en NieuwsEven voorstellen › Bij deze wil ik me graag even aan jullie voorstellen!!

Bij deze wil ik me graag even aan jullie voorstellen!!

#68522 Geplaatst door Mark van Steenoven op dinsdag 30 augustus 2011 20:08:21
Beste discus liefhebbers,,

Ik ben nieuw hier op het forum dus wil me graag even aan jullie voorstellen voordat ik jullie ga bestoken met vragen..

Ik ben Mark van Steenoven en ben 26 jaar, kom uit de buurt van Breda, sinds 4 maanden lid van de discus club holland en nog vrij onervaren met het op de juiste manier houden van deze prachtige vissen.
Ik heb nu zo’n 10 jaar besmet met het aquarium virus. Ik ben begonnen met een Juwel bakje van 80 liter en heb daar zo’n 6 jaar verschillende vissen in gehouden.
4 Jaar geleden zat ik op marktplaats te neuzen en kwam daar bij een advertentie uit waar iemand een Juwel Trigion 190 aanbood met een groepje van 4 volwassen (niet mooi volgroeid) discussen er in. Na veel speurwerk op internet (en er eigenlijk achtergekomen dat de bak veel te klein was voor 4 vissen) was ik er zo gek van dat ik toch besloten heb om de bak toen te kopen. Nu 4 jaar verder heb ik daar nog geen minuut spijt van gehad. De vissen leven alle 4 nog zijn niet helemaal vergroeid maar zijn echt de blikvanger in onze woonkamer. Ik ververs om de dag 25% van het water en voer ze lekker veel. Het resultaat is dan ook dat de vissen super tam zijn en altijd uit mijn handen komen eten…. Gewoon geweldig.

Nu ik op het punt ben gekomen om over een jaartje samen te gaan wonen met mijn vriendin (die inmiddels ook helemaal gek is van mijn vissen) begint het wel te kriebelen om het dan helemaal goed aan te gaan pakken. Grote bak, goede apperatuur en vooral nog heel veel kennis opdoen om een mooie groep vissen goed te kunnen onderbrengen en mooi uit te laten groeien. Dus ik hoop dat ik hier bij jullie op het goede adres ben om al mijn vragen op af te vuren..

Ook ben ik al een jaar allerlei boeken aan het lezen maar merk gewoon als ik hier andere forums lees dat hier zo veel kennis is dat ik nu in 3 maanden al geweldig veel gelezen en geleerd heb.

Groeten Mark

#68523 Geplaatst door Marc Van De Genachte op dinsdag 30 augustus 2011 20:11:56
Hartelijk welkom Mark en heel veel liefhebbers met goede ideeen en kennis van zaken hier aanwezig.
58 Brochis Splendens - 1 L114 - 1 L91 - 3 L18 - 3 Ancistrus - en wildvang van Rob de Fouw
#68524 Geplaatst door Frans de Bruijn op dinsdag 30 augustus 2011 20:18:48
Welkom op het forum en als je vragen hebt? Gewoon stellen, we zijn ervoor om elkaar de helpen.Heb je een mooi vooruitzicht om alvast te dromen van een grote bak met een mooie school Discussen!

#68525 Geplaatst door Marc Hendriks op dinsdag 30 augustus 2011 20:22:01
welkom

#68527 Geplaatst door Eddy Keijzers op dinsdag 30 augustus 2011 20:36:21
welkom
tijdelijk tot de nieuwe bak klaar is een rio125 met potfilter
slak etende slakken, vuurgarnalen
technische uitdagingen? www.aquariummonteur.nl
#68532 Geplaatst door Edith Bekkering op dinsdag 30 augustus 2011 21:19:20
Welkom

Edith

#68534 Geplaatst door Rick Schipper op dinsdag 30 augustus 2011 21:34:56
Welkom Mark !
Veel lees en vraag plezier

#68536 Geplaatst door Rob Nederlof op dinsdag 30 augustus 2011 21:37:37
  • Rob Nederlof
  • Bestuurslid DCH / Moderator
  • Sinds: 12-11-2010
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
#68548 Geplaatst door Duncan Souren op dinsdag 30 augustus 2011 23:20:44
Welkom
ben niet gek,ben een vliegtuig
#68549 Geplaatst door DCH_Penningmeester op woensdag 31 augustus 2011 00:21:07
welkom!
Veel leerplezier.
Groet,
Jan.
Een club oprichten is nix, maar draaiend houden wel!
Word lid! Schrijf je in op: http://discusclubholland.nl/subscriptions/subscribe