enten van Qbak
-
- Eddy Keijzers
- Lid
- Sinds: 25-10-2009
ik heb wat bijvis in de Qbak zitten.
Nu hebben ze eerst twee weken in Q gezeten.
Daarna twee weken met ent water uit de showbak.
En dan zou de showbak nog geënt moeten worden voor twee weken.
maar hefft dat met bij vissen wel nut?
Als je grote vis bij grote vis gooit is het lastig in Q brengen maar ik gooi er alleen bijvis in en ben eigenlijk van plan na vier weken ze erbij te gooien.
Iemand iedeeën hier over?
Nu hebben ze eerst twee weken in Q gezeten.
Daarna twee weken met ent water uit de showbak.
En dan zou de showbak nog geënt moeten worden voor twee weken.
maar hefft dat met bij vissen wel nut?
Als je grote vis bij grote vis gooit is het lastig in Q brengen maar ik gooi er alleen bijvis in en ben eigenlijk van plan na vier weken ze erbij te gooien.
Iemand iedeeën hier over?
tijdelijk tot de nieuwe bak klaar is een rio125 met potfilter
slak etende slakken, vuurgarnalen
technische uitdagingen? www.aquariummonteur.nl
-
- Jason Wu
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 27-03-2006
Jawel,
Om wat voor bijvissen gaat het? Hebben de bijvissen bij andere discussen gezeten dan?
Quarantaine of ze nou groot of klein zijn met discussen dat maakt niet uit.
Dat is namelijk altijd hetzelfde.
Om wat voor bijvissen gaat het? Hebben de bijvissen bij andere discussen gezeten dan?
Quarantaine of ze nou groot of klein zijn met discussen dat maakt niet uit.
Dat is namelijk altijd hetzelfde.
-
- Eddy Keijzers
- Lid
- Sinds: 25-10-2009
het zijn roodneuszalmpjes en bijlzalmen.
Maar als de discussen ziek worden van entwater uit de Qbak is dat het zelfde als ziek worden van de bijvissen in de showbak, toch?
Maar als de discussen ziek worden van entwater uit de Qbak is dat het zelfde als ziek worden van de bijvissen in de showbak, toch?
tijdelijk tot de nieuwe bak klaar is een rio125 met potfilter
-
- Frans de Bruijn
- Lid
- Sinds: 16-10-2005
Hoeft niet perse. Je bijvissen zijn misschien wel bestand tegen "iets" anders uit de showbak en zullen dus niet ziek worden. Terwijl je Discusvissen wel gevoelig kunnen zijn voor iets dat de bijvis bij zich draagt. Dus als je het wel doet, loop je toch een risico. Misschien klein, maar het is er wel.Ik zou dan toch de showbak nog enten voor een periode van 2 weken en dan proberen. Is ook geen 100% garantie maar je vermindert wel het risico! Ik heb in het verleden ook de Discusvissen altijd direct in mijn showbak overgewend en is jarenlang goed gegaan totdat het bij mijn Discussen ook gebeurde in 2008. Allemaal dood en ik kon opnieuw beginnen.Je bent nu op de goede weg en dan zou ik m ook afmaken, als ik jou was. Succes ermee!! gr Frans