Continue PH/EC meter
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Ik ben opzoek naar 3 keer een continue PH meter.
Eigenlijk wil ik er
1 in de rio 400
1 in de rio 240
1 in de kweekstelling
Ik loop nu met een Hanna Combo HI 98129 iedere keer de bakken af.
Ding telkens afspoelen en op bewaarvloeistof zetten.
Het duurt wel 5 minuten voordat tie snapt hoe hoog de PH is.
Wat ik het liefst wil, is 1 display waar dus continue de PH en EC waardes van de 3 bakken op af te lezen zijn. 3 afzonderlijke display`s is ook geen ramp.
Nu staan er op MP al continue PH meters vanaf € 36,00
Deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/466655132
Maarja, nu ziet dit er wel weer heel pril uit en de betrouwbaarheid zal misschien ook te wensen over laten.
Weer het andere uiterste is een of andere watercomputer van Jumo.
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=6&ved=0CFMQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.jumo.se%2Fattachments%2FJUMO%2Fattachmentdownload%3Fid%3D5960%26filename%3DPR_20022_NL.pdf&ei=dac5TsveFNCA-wbr6fCeBg&usg=AFQjCNGjg-ZS0lfkcGjj8aNcqhVn4jagLA
Maar ik denk dat als ik hier en prijs van op ga vragen, dat ik morgen bij de dokter zit met hart kloppingen....
Is er niet een soort gulden midden weg ???

- Aangepast door Rob Nederlof (03-08-2011 21:52:08)
- Aangepast door Rob Nederlof (03-08-2011 21:55:00)
Eigenlijk wil ik er
1 in de rio 400
1 in de rio 240
1 in de kweekstelling
Ik loop nu met een Hanna Combo HI 98129 iedere keer de bakken af.
Ding telkens afspoelen en op bewaarvloeistof zetten.
Het duurt wel 5 minuten voordat tie snapt hoe hoog de PH is.
Wat ik het liefst wil, is 1 display waar dus continue de PH en EC waardes van de 3 bakken op af te lezen zijn. 3 afzonderlijke display`s is ook geen ramp.
Nu staan er op MP al continue PH meters vanaf € 36,00
Deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/466655132
Maarja, nu ziet dit er wel weer heel pril uit en de betrouwbaarheid zal misschien ook te wensen over laten.
Weer het andere uiterste is een of andere watercomputer van Jumo.
http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=6&ved=0CFMQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.jumo.se%2Fattachments%2FJUMO%2Fattachmentdownload%3Fid%3D5960%26filename%3DPR_20022_NL.pdf&ei=dac5TsveFNCA-wbr6fCeBg&usg=AFQjCNGjg-ZS0lfkcGjj8aNcqhVn4jagLA
Maar ik denk dat als ik hier en prijs van op ga vragen, dat ik morgen bij de dokter zit met hart kloppingen....
Is er niet een soort gulden midden weg ???
- Aangepast door Rob Nederlof (03-08-2011 21:52:08)
- Aangepast door Rob Nederlof (03-08-2011 21:55:00)
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Gerard Schouw
- Lid
- Sinds: 01-09-2010
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk Rob
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
Beste Rob,
Bij www.koitronics.nl hebben ze verschillende type Water kwaliteit monitoren vanaf € 142,50
De "KAI-026 multi-parameter Water Kwaliteit Monitor"
Meet continu de navolgende parameters.
PH (Zuurgraad), Geleidbaarheid (EC/CF/TDS) en water temperatuur.
Dit apparaat kan je kopen onder verschillende merknamen.
Als je hem in China besteld is hij veeeeeellllll goedkoper.
Bij www.koitronics.nl hebben ze verschillende type Water kwaliteit monitoren vanaf € 142,50
De "KAI-026 multi-parameter Water Kwaliteit Monitor"
Meet continu de navolgende parameters.
PH (Zuurgraad), Geleidbaarheid (EC/CF/TDS) en water temperatuur.
Dit apparaat kan je kopen onder verschillende merknamen.
Als je hem in China besteld is hij veeeeeellllll goedkoper.
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
-
- Marc Hendriks
- Lid
- Sinds: 12-04-2008
Ik kan mij geen reden bedenken waarom ik 24 uur per dag mijn ph zou willen meten behalve bij co2 toevoeging, en dan is het als sturing.
Als je water voorbereid weet je de waarde, als je daarna regelmatig even controleert kom je erachter hoe het water zich bij jou gedraagt, en hoef je steeds minder te controleren.
Zelfs als je water voorbereid , weet je op een gegeven moment wat je waardes zullen zijn na een bepaalde mengverhouding en hoef je alleen nog maar te contoleren voordat je het water in je bak gooit.
Ikzelf loop mijn eigen bakken nog maar 1x per maand langs, iedere keer hetzelfde meten is zo saai
En ook ik heb gekweekt, net als vele hier op het forum, en ik kan je rustig vertellen dat die echt niet constant staan te meten wat de waterwaardes zijn.
Wel steekproefsgewijs controleren, of als de vissen daar aanleiding voor geven, maar om het nu constant te weten ? ik betwijfel het nut daarvan
Als je water voorbereid weet je de waarde, als je daarna regelmatig even controleert kom je erachter hoe het water zich bij jou gedraagt, en hoef je steeds minder te controleren.
Zelfs als je water voorbereid , weet je op een gegeven moment wat je waardes zullen zijn na een bepaalde mengverhouding en hoef je alleen nog maar te contoleren voordat je het water in je bak gooit.
Ikzelf loop mijn eigen bakken nog maar 1x per maand langs, iedere keer hetzelfde meten is zo saai
En ook ik heb gekweekt, net als vele hier op het forum, en ik kan je rustig vertellen dat die echt niet constant staan te meten wat de waterwaardes zijn.
Wel steekproefsgewijs controleren, of als de vissen daar aanleiding voor geven, maar om het nu constant te weten ? ik betwijfel het nut daarvan
-
- Rob Nederlof
@ fam. Dobronyi,
Bedankt, ik eens op die site neuzen.
@ Marc,
Ik geef toe, de voornaamste reden is speelgoed.
Ik ben sinds enkele weken over gestapt van Sera naar JBL mineraalzout, en weet inmiddels bijna blind hoeveel ik moet toevoegen.
Toch blijf ik dagelijks de kweekstelling en het voorbereide water checken.
Ik merk nu dat het eikenextract dagen lang voor daling van de PH zorgt.
Nu zit ik inmiddels op een PH van 6,3 in de kweekstelling, terwijl ik altijd ververs met PH 6,7/6,6.
Dus aan de ene kant heeft het wel degelijk nut, aan de andere kant ben ik hobbymatig weer op zoek naar project...
(aangezien naar het stand/zwembad er voorlopig niet meer in zit, in nederland...)
Bedankt, ik eens op die site neuzen.
@ Marc,
Ik geef toe, de voornaamste reden is speelgoed.
Ik ben sinds enkele weken over gestapt van Sera naar JBL mineraalzout, en weet inmiddels bijna blind hoeveel ik moet toevoegen.
Toch blijf ik dagelijks de kweekstelling en het voorbereide water checken.
Ik merk nu dat het eikenextract dagen lang voor daling van de PH zorgt.
Nu zit ik inmiddels op een PH van 6,3 in de kweekstelling, terwijl ik altijd ververs met PH 6,7/6,6.
Dus aan de ene kant heeft het wel degelijk nut, aan de andere kant ben ik hobbymatig weer op zoek naar project...
(aangezien naar het stand/zwembad er voorlopig niet meer in zit, in nederland...)
-
- Gerard Schouw
- Lid
Hoi Erno, daar is ie inderdaad goedkoper, alleen moet je ze daar dan met 100 stuks bestellen of heb jij een link die je me kan pb-en?
-
- Rob Nederlof
Ahjaaa,
Dat ziet er wel leuk uit!
Dit kan gewoon in de bioloog van de kweekstelling.
Als er linkjes zijn naar china, ben ik daar natuurlijk ook gek op
Bestaan er geen PCI kaarten voor in een pc waar je PH of EC elektrode`s op aan kan sluiten?
Ik kan ze niet vinden....
Dat ziet er wel leuk uit!
Dit kan gewoon in de bioloog van de kweekstelling.
Als er linkjes zijn naar china, ben ik daar natuurlijk ook gek op
Bestaan er geen PCI kaarten voor in een pc waar je PH of EC elektrode`s op aan kan sluiten?
Ik kan ze niet vinden....
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
Gerard Schouw schreef:
Hoi Erno, daar is ie inderdaad goedkoper, alleen moet je ze daar dan met 100 stuks bestellen of heb jij een link die je me kan pb-en?
Het leuke van dit apparaat is dat je hem bij verschillende aquarium/koi winkels kan kopen. Dus 100 stuks kopen is niet nodig.
Voor de liefhebbers die drie PH meters via de usb willen meten moeten maar maar op deze link klikken. De goedkoopste PH > USB omvormer die ik heb gevonden kost 30 dollar.
Het is allemaal leuk speelgoed, maar echt nodig is het niet.
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
-
- Gerard Schouw
- Lid
Hoi Erno, heb al verschillende sites bekeken maar kan deze toch niet echt spectaculair goedkoper vinden. Zou jij dan eens een link kunnen sturen waar die een stuk goedkoper is?
[quote="Erno Dobronyi"]
Het leuke van dit apparaat is dat je hem bij verschillende aquarium/koi winkels kan kopen. Dus 100 stuks kopen is niet nodig.
Voor de liefhebbers die drie PH meters via de usb willen meten moeten maar maar op deze link klikken. De goedkoopste PH > USB omvormer die ik heb gevonden kost 30 dollar.
[/quote]
[quote="Erno Dobronyi"]
Gerard Schouw schreef: