24 uur per verversen?
-
- Fred Schepers
- Lid
- Sinds: 30-03-2010
.ik krijg een kraan onder mijn aquarium. Nou vraag ik me af als ik nu een slang na mijn aquarium doe kan ik ook 24 uur per dag verversen door hem zachtjes te laten lopen. Aan mijn bio zit een overloop. Dan heb je bij stroomuitval wel waterversing. Alleen het bepalen van hoever de kraan open moet moet je dan uitvinden
- Aangepast door Fred Schepers (20-03-2011 10:35:17)
- Aangepast door Fred Schepers (20-03-2011 10:38:00)
- Aangepast door Fred Schepers (20-03-2011 10:39:41)
een aquarium is het mooiste schilderij
-
- Martin Twigt
- Lid
- Sinds: 24-04-2009
Als de stroom uitvalt, valt dan ook het warme water niet uit?
Hier komt het hete water via de CV ketel en als de stroom uitvalt doet deze het ook niet meer en zal er dus door de stroomuitval alleen maar koud water de bak instromen. Gelukkig stopt dan ook de gastoevoer anders betaal je een hoop voor weggestroomt gas.
Hier komt het hete water via de CV ketel en als de stroom uitvalt doet deze het ook niet meer en zal er dus door de stroomuitval alleen maar koud water de bak instromen. Gelukkig stopt dan ook de gastoevoer anders betaal je een hoop voor weggestroomt gas.
100 Cheirodon Axelrodi wildvang, 40 Hemigrammus bleheri, 25 nannobrycon unifasciatus wildvang, 20 Symphysodon aequif.aequif.Téfé wildvang, 4 Rineloricaria Fallax, 4 Peckoltia Vitata, 1 aquarium 1470 liter
-
- Eddy Hut
- Lid
- Sinds: 21-02-2011
Je kan er toch een elektrisch bediende waterklep tussen zetten die dicht gaat als je stroomuitval hebt.
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Ik heb slechte ervaringen met de continue verversing.
Naar mijn idee mengt het schone water zich te langzaam.
Is het niet beter om er een waterklok op te zetten die eens per 24 uur, 15 minuten lang vol openstaat.
Naar mijn idee mengt het schone water zich te langzaam.
Is het niet beter om er een waterklok op te zetten die eens per 24 uur, 15 minuten lang vol openstaat.
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Henk de Boer
- Lid
- Sinds: 24-11-2009
Hallo Rob ,
Wat is er slecht aan jou ervaring

Ik ververs elk uur 15 min osmose/leidingwater middels een tijdklok met magneetklep. Er komt bij mij 70 ltr vers water per 24 uur in de bak.
Dit is afgeregeld met 2 kraantjes in de leiding (osmose 60% en leidingwater 40% )
Op deze manier heb je geen werk van het verversen en het water blijft lekker schoon. Bij stroom uitval heb ik dus geen waterverversing wat ik ook niet wil.
zo hou je langer je bak op temperatuur omdat er geen koud leidingwater in komt.
Henk

Wat is er slecht aan jou ervaring
Ik ververs elk uur 15 min osmose/leidingwater middels een tijdklok met magneetklep. Er komt bij mij 70 ltr vers water per 24 uur in de bak.
Dit is afgeregeld met 2 kraantjes in de leiding (osmose 60% en leidingwater 40% )
Op deze manier heb je geen werk van het verversen en het water blijft lekker schoon. Bij stroom uitval heb ik dus geen waterverversing wat ik ook niet wil.
zo hou je langer je bak op temperatuur omdat er geen koud leidingwater in komt.
Henk
Trotse eigenaar van 7 Tefe green red spotted
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Ik ververste mijn Rio 240 uitzwembak ook automatisch.
http://www.discusclubholland.nl/topic/5900-rio-240-als-uitzwembak
Er stoomde continue koud water in.
De kraan was zo afgesteld dat er per 24 uur zo`n 200 - 240 liter koud water in stroomde. Eigenlijk dus een heel klein stroompje, net van het druppelen af.
Er lag 500 Watt verwarming in die 240 liter bak om de temperatuur goed te houden.
Na enkele weken had ik een bak vissen die super snel en moeilijk ademden.
Sindsdien ververs ik handmatig 30% - 80% per keer.
Ik vermoed dat de toevoer van vers water te langzaam ging.
@Henk,
Op jou manier zal het beter gaan.
Er komt een grotere hoeveelheid vers water in 1 keer in.
Ik heb ook al aan een watertijdklok zitten denken, maar het is met de hand goed te doen.
http://www.discusclubholland.nl/topic/5900-rio-240-als-uitzwembak
Er stoomde continue koud water in.
De kraan was zo afgesteld dat er per 24 uur zo`n 200 - 240 liter koud water in stroomde. Eigenlijk dus een heel klein stroompje, net van het druppelen af.
Er lag 500 Watt verwarming in die 240 liter bak om de temperatuur goed te houden.
Na enkele weken had ik een bak vissen die super snel en moeilijk ademden.
Sindsdien ververs ik handmatig 30% - 80% per keer.
Ik vermoed dat de toevoer van vers water te langzaam ging.
@Henk,
Op jou manier zal het beter gaan.
Er komt een grotere hoeveelheid vers water in 1 keer in.
Ik heb ook al aan een watertijdklok zitten denken, maar het is met de hand goed te doen.
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Hans van Wanrooij
- Lid
- Sinds: 28-04-2008
ik ververs nu met een pomp met daaraan 15 meter slang die gaat in de bak en het einde van de slang gaat in de afvoer als de bak ver genoeg leeg is draai ik de pomp en laat dan vers water(osmose) in de bak stromen. tot er nog 50 liter moet gedaan worden dan koppel ik hem aan de kraan (mengkraan met thermostaat en laat de rest van de bak vollopen met water dat op temperatuur is. Het osmose water heb ik een een vat van 140 liter staan en wordt elke dag vers bij gemaakt om de ton vol te houden.
mvg Hans
mvg Hans
The discus its Amazing
-
- Fred Schepers
- Lid
- Sinds: 30-03-2010
interresant die reacties. Ik moet het nog aanleggen dus ik ving ervaringen van anderen wel goed om te lezen. Ik moet de bio filter ook nog van materiaal voorzien. Heb er een overloop aan naar het riool. De waterleiding moet nog aangelegd worden. Gat zit al in de vloer onder de bak. Denk dat ik er maar een dubbele kraan onder laat zetten. Zondag naar het vivarium dan kan ik mooi kijken wat er te bieden is. Heb nu sinds zaterdag water in mijn bak en wat bijvisjes en planten
een aquarium is het mooiste schilderij