Maria Kramer Business Cards
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVoer › Hoe voer je ontdooid diepvries voer?

Hoe voer je ontdooid diepvries voer?

#66294 Geplaatst door Dave vd Westerlo op zaterdag 05 maart 2011 17:40:09
Hey, ik heb weer een vraagje zoals gewoonlijk

Als ik mijn diepvries voer ontdooi en afspoel en daarna voer aan mijn vissen word het gelijk verspreid over mijn hele bak en soms word er veel niet opgegeten.
Doen jullie dit zelf met een korfje? of wat is een goeie methode?

Alvast bedankt!

#66297 Geplaatst door wilco Mosterd op zaterdag 05 maart 2011 20:07:20
dan voer je teveel denk ik...bovendien moet je een opruimploeg ( corydoras , garnalen , L nummers, appelslakken ) hebben voor de overtollige voerresten.
( wel eraan denken dat corydoras niet op grind mogen )

gr wilco
net "effe "anders ,
Sweet-Rialto's Maine Coons

trofis colisa 1800
10 discus diversen
5 x corydoras adolfoi( ben zoekende )
8 x corydoras barbatus
#66298 Geplaatst door Frans de Bruijn op zaterdag 05 maart 2011 20:43:47
Ik doe het op dezelfde manier als jij. Ik leg het voer in een bakje met water om te ontdooien en daarna laat ik de hoeveelheid die ik wil voeren, in een theezeefje, spoel het schoon onder de kraan en daarna laat ik het voer vanuit het theezeefje in de bak "vallen".Ik heb wel de voorgrond in mijn bak vrij van planten. De restjes die tussen de planten dwarrelen worden wel opgegeten door mijn C panda en Ancistrus.

#66299 Geplaatst door Rob Nederlof op zaterdag 05 maart 2011 20:48:52
  • Rob Nederlof
  • Bestuurslid DCH / Moderator
  • Sinds: 12-11-2010
Ook op dezelfde manier!

Ik heb ook wat plakken diepvries mix.
Die laat ik zonder water ontdooien en zonder afspoelen de bak in.
Dit is "schoon" ingevroren.
Hier happen ze wel veel actiever naar.
Maar daarna gaan ze toch lekker scharrelen op de grond.
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
#66300 Geplaatst door Dennis van den Heuvel op zaterdag 05 maart 2011 20:53:21
Dit is "schoon" ingevroren

wat bedoel je hier mee??????????
of was je er bij toen ze het invroren?

zelf ondooi ik het ook in een bakje en met thee zeef na spoelen

gr dennis
#66301 Geplaatst door Dave vd Westerlo op zaterdag 05 maart 2011 21:01:05
Ik gebruik zelf geen theezeefje, maar een zakje van wat je bij NITRATEX krijgt om in je filter te doen, dat netje heb ik gewoon goed afgespoeld.
Ik denk nie da ik te veel voer, kijk ik heb nou in mijn bak 2 discussen van ong 10 cm 8 roodkopzalmpjes en 5 denison barbelen, ik voer 4 a 5x per dag 1 heel blokje van krill, artemias, witte mug en mysis. Kga binnenkort ff granulaat halen. Maar is da dan teveel voor mijn vissen?

#66305 Geplaatst door Joey Bokkers op zondag 06 maart 2011 00:51:52
ik voer altijd ontdooid

als ik het bevroren geef nemen ze niets dan wachten ze tot het ontdooid
en granulaat eten ze bij mij heelemaal niet dat laten ze liggen heb het vaak geprobeert maar ze motten er niets van weten
vind het ook niet erg ofzo ze mogen best verwent worden
ik geef ze egt alleen diepvries voer

en wat jij nu noemt kwa voer dan geef ik ongeveer aan mijn discus 3 keer perdag maar ik heb ene groep van 10 discus zwemmen
en denk zelf dat jij wel wat minde rken voeren ook omdat het niet word opgegeeten wat je al zecht

#66306 Geplaatst door Dave vd Westerlo op zondag 06 maart 2011 02:25:31
Dus jij voert dus 3x per dag 1 blokje van zon pakket waar er 20 (velges mij) in zitten aan 10 vissen, dan voer ik zeker veel te veel, maar ik denk dat je volwassenen discussen hebt, omdat je 3x per dag voert. Maar dan hebben ze ook niet zo veel nodig dan als ze nog groeiend zijn toch? Maar wa raad je aan dan om voeren een kwart blokje? Want het is gewoon jammer dat ik er maar 2 heb, ik wil eerst er 3 bij kopen en later nog 3 erbij, maar ben nu mijn bak aant klaarmaken, maarja er moeten nog planten, hout en een paar bijvisjes in. Heb net grote veranderingen achter de rug in mijn bak.

- Aangepast door Dave vd Westerlo (06-03-2011 02:25:54)

#66307 Geplaatst door Dave vd Westerlo op zondag 06 maart 2011 05:16:53
@wilco

Da is goed dat je da zegt over die corydoras want ik was ook van plan om die te halen.
Maar zon theezeefje he, kan ik die gewoon bij de supermarkt halen? misschien domme vraag, maar had zelf nog nooit gehoord van da ding.

#66308 Geplaatst door Jan de Lange op zondag 06 maart 2011 08:46:48
ik ontdooi niet,snij het diepvriesvoer aan kleine blokjes even onder de warme kraan en dan de bakken in,het zakt dan mooi naar de bodem en verdwijnt niet in de bioloog,ik heb trouwens ook iets gezien van kwekerij haaglanden,een soort knijper met zuignap aan het glas,blokje voer er tussen en eten maar,met dit systeem kun je niet ontdooien,wat is nu wijsheid ?gr.jan.
jan de lange
6x uitzwembakken van 40x50x100 met 2x bioloog van 40x40x100

1x kweekbak 100,L.met interne bioloog
1x dubbelle kweekbak 240,L.met interne bioloog

1x showbak 200x50x70.met bioloog van 35 x40 x80.