Kleurenspectrum veranderd van lamp?
-
- Frans de Bruijn
- Lid
- Sinds: 16-10-2005
Ik heb al jarenlang 2 stuks Sylvania warmwit boven mijn bak gecombineerd met 1 Philips aquarelle. Ik vervang de lampen meestal tussen de 1,5 en 2 jaar.Eind januari heb ik weer een Sylvania vervangen door een nieuwe.Het oude kleurnummer was 129 en de nieuwe kleur 29.Ik heb nu best wel veel last van algen en ik vraag me af of het kleurenspectrum ook veranderd is in deze lamp?? Iemand hiervan op de hoogte? Dit probleem heb ik nooit gehad na het vervangen van een lamp!Verder niks veranderd in bak, dus ik vermoed dat de lamp wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
-
- Jason Wu
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 27-03-2006
Het zou inderdaad met de lamp te maken hebben.
Ik heb zelf echter te weinig verstand om er een goed antwoord op te kunnen geven.
Ik heb zelf echter te weinig verstand om er een goed antwoord op te kunnen geven.
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
Nieuwe lampen betekend altijd, een verstoort evenwicht. Dan heb ik het geen eens over, het spectrum van de licht.
Van Dennerle is er leuke folder even door de PR lezen, en je weet veel meer, wat je wel en niet moet doen.
Van Dennerle is er leuke folder even door de PR lezen, en je weet veel meer, wat je wel en niet moet doen.
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
Neem een kijkje op onze zolder