u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenAlgemene Discusvis vragen › diepvries voer

diepvries voer

Ik heb sinds kort een bak met 8 discussen een paar hele mooie grote en een
paar kleine discussen.
Ik gaf altijd diepvries voer en droogvoer van Sera.
Het droovoer wordt beter gegeten dan het diepvriesvoer, iemand van Sera vertelde mij dat een discus geen vleeseter is en beter droogvoer kan eten.
Wat is jullie mening?

Beste Maria,
Ik denk niet dat er iemand is die dagelijks wat droogvoer in de Amazone gooit
Van huis uit eten discusvissen alles wat ze te pakken kunnen krijgen en daar hoort runderhart niet bij (net zomin als droogvoer) omdat wij niet beschikken over hetgeen in de Amazone zit en zwemt moeten we onze vissen aanleren om ander voer te accepteren en dat lukt prima en zeker als we dat gevarieerd doen. Daarbij passen ook de korrels van Sera omdat daar in principe alle voedingswaarden inzitten die ze nodig hebben. Ik zou wel een menu samenstellen van meerdere soorten voer. Kortom gewoon vasthouden aan hetgeen je al doet en wellicht wat andere diepvries soorten proberen
Je zal zien dat ze het daar uitstekend blijven doen
Goede raad is duur, er niet naar luisteren vaak nog duurder
Beste Maria,
Ik denk niet dat er iemand is die dagelijks wat droogvoer in de Amazone gooit
Van huis uit eten discusvissen alles wat ze te pakken kunnen krijgen en daar hoort runderhart niet bij (net zomin als droogvoer) omdat wij niet beschikken over hetgeen in de Amazone zit en zwemt moeten we onze vissen aanleren om ander voer te accepteren en dat lukt prima en zeker als we dat gevarieerd doen. Daarbij passen ook de korrels van Sera omdat daar in principe alle voedingswaarden inzitten die ze nodig hebben. Ik zou wel een menu samenstellen van meerdere soorten voer. Kortom gewoon vasthouden aan hetgeen je al doet en wellicht wat andere diepvries soorten proberen
Je zal zien dat ze het daar uitstekend blijven doen
Beste Karel,

Je antwoord is duidelijk, ik ga er nog een beetje variatie in brengen.
Dank, mag ik nog een vraag stellen?
Is Co2 een veilige manier om de PH waarden te verlagen, ik ben niet zo voor
al die chemische producten, heeft iemand voor een beginner nog een goed advies?

Maria,

cO2 moet je alleen gebruiken als je een "plantenbak" hebt. Co2 gebruiken om daar je ph me te regelen is duur en gevaarlijk voor je vissen. Te veel CO2 zulen je discusvissen niet op prijs stellen. Als je toch de ph wilt verlagen zijn daar genoeg mogelijkheden voor. Lees maar wat artikelen hierover op dit forum.

Antwoord toevoegen

U dient eerst in te loggen voordat u berichten kan plaatsen.

Statistieken

Er zijn momenteel 0 gebruikers en 70 gasten online.

Op ons forum hebben wij 6539 topics en 85119 berichten.