u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenZelfbouw projecten › Aquarium stelling met ledverlichting

Aquarium stelling met ledverlichting

Erno: Die lampen zijn echt gruwelijk duur.
Ik zag dat ze 120 euro kosten.

Toch vindt ik de gewone Tl nog steeds mooier. Of de Led moet al zo goed zijn dat het daadwerkelijk schitterend is.
Duisburg 2010
Champion Stripped Turquise
Turquise champion
Champion Solid Turquise
Blue Champion!
Erno Dobronyi schreef:
Jeroen, ik heb ze al gezien bij Leo te Westzaan. Hij heeft ze al weken hangen boven zijn aquaria. Ik moet zeggen het ziet er mooi uit

Het dimmen van Led-verlichting is geen probleem, er zijn voldoende Led-drivers op de markt. De simpelste moet je zelf dimmen, of met een afstandsbediening. Er zijn ook versies die je kunt aansturen met 0-10 volt.

Conclusie: kijk niet alleen in aquariumzaken. Google op ”led driver 0-10 volt”

Erno hartelijk dank voor de tip!!

- Aangepast door Jeroen Fleer (21-09-2010 10:10:51)

erno:goeden morgen
ik heb gezien dat jij ook van die artemia kweek trechters hebt,maar hoe hou jij dat water boven de 25 graden,dat is toch de temparatuur wat geadviseerd wordt.
gr. jan
Jan de Lange
Beste jan,
Ik heb ze gewoon tegen de muur geschroeft.
5259-4c68762e-4db4-44ff-be81-2861093f04b1.jpg
Ik begin met water van ongeveer 25 graden. De temperatuur op zolder is meestal 27 graden dit komt omdat er zes aquria op zolder staan. Het enige waar je rekening mee moet houden dat het iets langer duurt voordat de artemia uitkomen. Na 30 uur kunnen we de eerste artemia al oogsten. We starten twee trechters op. De volgende dag starten we de volgende twee sets op. We kunnen op deze wijze genoeg artemia kweken voor twee nestjes discusvissen. Het mooie van dit systeem is dat je weinig geknoei hebt met water. Kraantje even open, en je kan de artemia's aftappen.
Bezoek ook onze website www.discuszolder.nl
beste erno,
ik heb ze op een plank aan de muur geschroeft 3 cm uit elkaar,dan passen de deksels beter.ik heb 4 bakken staan waarvan op dit moment 3 draaien.maar sinds ik mijn bakken geisoleerd heb,is de temparatuur gezakt naar 22 graden.Moet ik maar een geisoleerd kastje maken en de warmte van de pomp benutten,en de ramen isoleren.
ik heb voor 1 week terug een koppel gekocht van stendker,en ze hebben gisteren eitjes afgezet,maar ik heb mijn kweekwater nog maar op 380 qs,en de ph beneden 7 ik hoop dat dit goed gaat.ik heb een paar vragen erno.wil jij mij misschien even uitleggen ,hoe plaats ik zelf een bericht,hoe kom ik rechstreeks bij mij persoonlijk album,hoe plaats ik een foto in een bericht,en hoe voeg ik foto,s toe aan mijn album,bij voorbaat dank.gr. jan.
Jan de Lange
Jan de Lange schreef:
ik heb ze op een plank aan de muur geschroeft 3 cm uit elkaar, dan passen de deksels beter.
Dit een mooie tip
Ze zitten inderdaad wel erg krap tegen elkaar.
Jan de Lange schreef:
sinds ik mijn bakken geïsoleerd heb, is de temperatuur gezakt naar 22 graden. Moet ik maar een geïsoleerd kastje maken en de warmte van de pomp benutten, en de ramen isoleren.
Jan is je kamertemperatuur gezakt of de temperatuur van je aquarium
Ik hoop het eerste
Jan de Lange schreef:
ik heb voor 1 week terug een koppel gekocht van stendker, en ze hebben gisteren eitjes afgezet, maar ik heb mijn kweekwater nog maar op 380 qs, en de ph beneden 7 ik hoop dat dit goed gaat.
Wat kan de natuur toch heerlijk zijn. Elk koppel heeft zijn eigen voorkeur qua waterwaarden. We hebben zelf een Stendker koppels (nieuw koppel) die tijdens een ontwormkuur een nestje is begonnen, een mooie cara tere periode met een water waarden boven de 32 graden een ph van 7,5 en 650 micro siemens.
En dan ook nog jongen groot brengen.

Laat de waterwaarden zo als ze nu zijn. De eerste dagen zo min mogelijk aan je water zitten. Tenzij het water zo slecht is dat je wel moet verversen. Hoe minder je waterwaarden schommelen tijdens de eerste periode des te beter is! ( voor de larfjes cq jongen.)
Jan de Lange schreef:
wil jij mij misschien even uitleggen, hoe plaats ik zelf een bericht, hoe kom ik rechtstreeks bij mij persoonlijk album, hoe plaats ik een foto in een bericht, en hoe voeg ik foto’s toe aan mijn album.
Beste Jan, op dit antwoord zal je even op moeten wachten. Ik ga vandaag een algemene handleiding voor je maken!
Deze handleiding zal ik tevens op het forum zetten, dan kunnen de overige leden er ook van profiteren.
Bezoek ook onze website www.discuszolder.nl
erno mijn kamer temparatuur is gezak,vervolgens zal ik jou advies opvolgen wat het kweekwater betreft.en de algemene handleiding zie ik dan wel t.z.t.verschijnen.en bedankt.jan de lange.
Jan de Lange

Antwoord toevoegen

U dient eerst in te loggen voordat u berichten kan plaatsen.

Statistieken

Er zijn momenteel 2 gebruikers en 59 gasten online.

Op ons forum hebben wij 6463 topics en 84275 berichten.

Online gebruikers:
Dennis Gubbels Pepijn van Klinken