philips zuiverings apparaat geschikt voor mijn bak?
-
- Mathijs van Dijk
- Lid
- Sinds: 04-08-2010
ik ben benieuwd of de philips 400 (200 tot 400 liter) ook nut heeft in mijn juwel vision 450?
het is 50 liter meer als wat er aangegeven wordt op de brochure maar kan dat kwaad?
het is 50 liter meer als wat er aangegeven wordt op de brochure maar kan dat kwaad?
juwel vision 450
2 bleu knights
2 red melon
1 leopard skin
3 leopard snakeskin
25 kardinaal tetra
15 corydoras sterbai
2 l81 golden nugget
2 bleu knights
2 red melon
1 leopard skin
3 leopard snakeskin
25 kardinaal tetra
15 corydoras sterbai
2 l81 golden nugget
-
- Mathijs van Dijk
- Lid
- Sinds: 04-08-2010
sorry vergeet er nog bij te zetten dat het over het zuiverings systeem gaat
juwel vision 450
2 bleu knights
2 red melon
1 leopard skin
3 leopard snakeskin
25 kardinaal tetra
15 corydoras sterbai
2 l81 golden nugget
2 bleu knights
2 red melon
1 leopard skin
3 leopard snakeskin
25 kardinaal tetra
15 corydoras sterbai
2 l81 golden nugget
-
- Gerjan Pol
- Lid
- Sinds: 07-03-2007
Kwaad zal het niet kunnen.
Maar de vraag is of je al die poespas nodig bent
We verversen met discus best wel vaak en veel, en daarom denk ik dat een purifier niet nodig is.
Maar de vraag is of je al die poespas nodig bent
We verversen met discus best wel vaak en veel, en daarom denk ik dat een purifier niet nodig is.
-
- Dennis Waage
- Lid
- Sinds: 05-07-2010
Het helpt zeker wel. Ik heb hem nu bijna een jaar in bezit en dit is mijn ervaring. De vision 450 heeft netto 375 liter (meet maar na), dus dat is geen probleem. De bacterie druk wordt behoorlijk verlaagd en daardoor zijn de vissen relaxter en bijna nooit ziek
. Ook het bijzetten van nieuwe vissen gaat daardoor een stuk makkelijker
. Het water wordt zo helder dat het net is of er geen water in zit. En ik ververs geen 3x p/w 30% meer maar 1x p/w 40% en het gaat super
.
Groeten Dennis.
Groeten Dennis.
Als je eerlijk bent mag je alles zeggen! (maar je hoeft niet alles te zeggen)
-
- Remco van der Boor
- Lid
- Sinds: 03-06-2007
Net als wat dennis zegt is 450 liter bruto dus netto hou je wel minder dan 400l over.Heb zelf een rio 400 met een netto inhoud van 340l (nagemeten). Dus dat is denk ik wel te doen hoor.
gr. remco
gr. remco
-
- Jan Hogendoorn
- Lid
- Sinds: 11-02-2008
En heeft het ook nog invloed op je planten en algen groei?
Don't ever take anything for granted, no matter how safe and secure it may seem.
-
- Hans van Wanrooij
- Lid
- Sinds: 28-04-2008
ze zeggen dat het een positieve invloed heeft voor de planten en dat het de algengroei verminderd en uiteindelijk geheel zal verdwijnen Ik heb hem sinds kort in de bak dus zal je op de hoogte houden of het inderdaad de algengroei afremt en daardoor ook gaat verdwijnen.
mvg Hans
mvg Hans
The discus its Amazing
-
- Jan Hogendoorn
- Lid
- Sinds: 11-02-2008
Graag mocht het werken dan ga ik ook eens kijken, er is er nu ook 1 te krijgen van 400 tot 700 liter.
Don't ever take anything for granted, no matter how safe and secure it may seem.
-
- Hans van Wanrooij
- Lid
- Sinds: 28-04-2008
ja ik hoop dat hij doet wat ze zeggen. Maar over enige dagen moet er toch resultaat te zien zijn hoop ik tenminste. Maar zal bijhouden wat er veranderd en of de waardes van het water ook veranderen want daar ben ik wel heel benieuwd naar kan ik wel zeggen.
groet
Hans
groet
Hans
The discus its Amazing
-
- Mark Meijers
- Lid
- Sinds: 28-07-2009
Hallo beste mensen.Ik gebruik zelf de aquarium purifier nu al bijna een jaar.Heb er zeer goede ervaringen mee.Met de hoeveelheden water die hierboven worden genoemd doet de purifier zeer zeker goed zijn werk.Heb in het begin door omstandigheden te snel te veel vis in mijn nieuwe aquarium moeten doen.Een kleine 1000 liter water.Daarom kreeg ik al snel last van nitriet- en nitraatpieken.Met veel waterverversen en toevoegen van baccies lukte het me nog niet om deze in te tomen.Door gebruik van de purifier in combionatie met baccies is het probleem verholpen.Heb zelf geen planten in mijn bak staan en nooit meer last van nitriet- of nitraatpieken.Heb van meerdere mensen gehoord dat de purifier goed werkt in aquaria met meer dan 400 liter water.Is mijn eigen ervaring en ik werk niet bij Philips hoor.