Nieuw op dit forum
-
- Jan Broere
- Bestuurslid DCH
- Sinds: 02-12-2009
hallo, mijn naam is Jan Broere, heb al jaren een aquarium, aanvankelijk een tropische allesbak, daarna overgegaan op Malawa's en sinds een half jaar heb ik mijn aquarium omgebouwd tbv Discussen.
Ik heb daar alle tijd voor genomen omdat ik in het verleden leerde dat haastige spoed zelden goed was. Dus eerst de hele bak leeggemaakt, schoongemaakt, weer gevuld en zeker 2 maanden laten staan met de eerste planten. Toen wat bijvis aangeschaft, corydoras en roodoogzalmpjes, en weer een maand later de eerste 5 red scribent discusvissen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat alles uitstekend verliep en zonder al te veel problemen. Ging dit jaar echter 4 weken op vakantie en was nog geen week weg of de oppas maakte melding van een uitbraak van een of andere schimmelziekte. gelukkig adequaat opgelost door een bevriende discushouder en toen ik terugkwam bleek er 1 discus overleden en wat bijvisjes, maar inmiddels was alles weer goed afgeregeld.
Afgelopen week 6 nieuwe Discusvissen aangeschaft die zich voorlopig vermaken in een quarantainebak.
Ben echter nog steeds op zoek naar goede informatie omdat ik graag wil leren hoe het beter kan.
Voor de liefhebbers nog wat informatie:
Aquarium 215 x 70 x 60
verlichting 4 x 39watt T5 en 2 x 35 watt PL-groeiverlichting
Bioloog, automatische waterverversing, CO2-installatie alles aangestuurd door een Profilux Plus aquariumcomputer.
Automatische bemesting
en sinds een maand als proef een Philips Tropical Purifier geplaatst, waarover ik eerlijk gezegd best wel enthousiast ben. Ik hoor nogal wat gehakketak over dit product, maar kan niet anders zeggen dan dat mijn water absoluut helderder is en het ook een effect lijkt te hebben op een klein probleempje met opkomend pluisalg.
Met vriendelijke groet,
Ik heb daar alle tijd voor genomen omdat ik in het verleden leerde dat haastige spoed zelden goed was. Dus eerst de hele bak leeggemaakt, schoongemaakt, weer gevuld en zeker 2 maanden laten staan met de eerste planten. Toen wat bijvis aangeschaft, corydoras en roodoogzalmpjes, en weer een maand later de eerste 5 red scribent discusvissen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat alles uitstekend verliep en zonder al te veel problemen. Ging dit jaar echter 4 weken op vakantie en was nog geen week weg of de oppas maakte melding van een uitbraak van een of andere schimmelziekte. gelukkig adequaat opgelost door een bevriende discushouder en toen ik terugkwam bleek er 1 discus overleden en wat bijvisjes, maar inmiddels was alles weer goed afgeregeld.
Afgelopen week 6 nieuwe Discusvissen aangeschaft die zich voorlopig vermaken in een quarantainebak.
Ben echter nog steeds op zoek naar goede informatie omdat ik graag wil leren hoe het beter kan.
Voor de liefhebbers nog wat informatie:
Aquarium 215 x 70 x 60
verlichting 4 x 39watt T5 en 2 x 35 watt PL-groeiverlichting
Bioloog, automatische waterverversing, CO2-installatie alles aangestuurd door een Profilux Plus aquariumcomputer.
Automatische bemesting
en sinds een maand als proef een Philips Tropical Purifier geplaatst, waarover ik eerlijk gezegd best wel enthousiast ben. Ik hoor nogal wat gehakketak over dit product, maar kan niet anders zeggen dan dat mijn water absoluut helderder is en het ook een effect lijkt te hebben op een klein probleempje met opkomend pluisalg.
Met vriendelijke groet,
Website in opbouw: www.familiebroere.nl/Mijn_aquarium
there is no way to happiness, happiness is the way
there is no way to happiness, happiness is the way
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
- Sinds: 19-04-2007
Gr Reinke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
-
- Eddy Keijzers
- Lid
- Sinds: 25-10-2009
welkom 

gr Eddy
gr Eddy
tijdelijk tot de nieuwe bak klaar is een rio125 met potfilter
slak etende slakken, vuurgarnalen
technische uitdagingen? www.aquariummonteur.nl
slak etende slakken, vuurgarnalen
technische uitdagingen? www.aquariummonteur.nl
-
- DCH-penningmeester
- Lid
- Sinds: 16-08-2010
Hartelijk welkom!!
Groet,
Jan verkaik, leden en penningen.
Groet,
Jan verkaik, leden en penningen.
Een club oprichten is makkelijk.
Maar een club draaiend houden is moeilijk.
Word lid!
Maar een club draaiend houden is moeilijk.
Word lid!
-
- Hans van Wanrooij
- Lid
- Sinds: 28-04-2008
Welkom op het forum Jan
The discus its Amazing