Wondjes, stippen...
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
- Sinds: 19-04-2007
Hallo Jolanda
Ten eerste kun je aan een maanvis niet zien dat ze eieren gaat afzetten!
Dus ik denk dat ze buikwater zucht heeft!of een zwemblaas probleem maar het feit dat de buik opgezet is denk aan t eerste!
Heb je de Manen in de zelfde bak zitten als de discussen?
Ik zou m in laten slapen
Gr Rienke
Ten eerste kun je aan een maanvis niet zien dat ze eieren gaat afzetten!
Dus ik denk dat ze buikwater zucht heeft!of een zwemblaas probleem maar het feit dat de buik opgezet is denk aan t eerste!
Heb je de Manen in de zelfde bak zitten als de discussen?
Ik zou m in laten slapen
Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
-
- Hans van Wanrooij
- Lid
- Sinds: 28-04-2008
Hallo Jolanda je kunt het proberen met de laagwater therapie. Dit houd in mits hij of zij een zwemblaas probleem zou hebben. Dat je de vis apart zet in een bak water waar het niveau net hoog genoeg is dat hij rechtop moet staan. Dan breng je het niveau van het water langzaam op de normale hoogte. Als je vis dan normaal gaat zwemmen was het dus iets met de zwemblaas.
groet
hans
groet
hans
The discus its Amazing
-
- Jolanda Speetgens
- Lid
- Sinds: 22-09-2009
Oke, dit klinkt erg akelig....De maanvis had eerder wel een dikkere buik net voordat ze eitjes ging afzetten, tenminste dat idee had ik altijd. Vandaar dat ik dacht dat ze eitjes droeg maar ze nog altijd niet afgezet had. Die dikke buik heeft ze dus ook al langer, alleen lijkt die nu nog wat dikker.
De maantjes zitten indd in dezelfde bak als de discussen...deze discus heeft zelfs een koppel gevormt met een discus
Maar dat zwemblaas probleem zou dus over gaan als ze gewoon rechtop moet zwemmen? Begrijp ik dat goed? En hoe lang moet ik daarover doen voordat ik het water op normaal niveau doe brengen? Moet ik haar eerst bijv 1 dag in laagwater laten zitten en dan lamgzaam ieder uur een beetje water bijvullen? Of 1uur in laag water en dan beetje bij beetje bijvullen?
Moet even bedenken hoe ik dat moet gaan doen...een (curver) bak heb ik nog wel, maar zuurstof zal het probleem worden denk ik
Water wisselen kan natuurlijk wel om het zuurstofgehalte hoog genoeg te houden he?
De maantjes zitten indd in dezelfde bak als de discussen...deze discus heeft zelfs een koppel gevormt met een discus
Maar dat zwemblaas probleem zou dus over gaan als ze gewoon rechtop moet zwemmen? Begrijp ik dat goed? En hoe lang moet ik daarover doen voordat ik het water op normaal niveau doe brengen? Moet ik haar eerst bijv 1 dag in laagwater laten zitten en dan lamgzaam ieder uur een beetje water bijvullen? Of 1uur in laag water en dan beetje bij beetje bijvullen?
Moet even bedenken hoe ik dat moet gaan doen...een (curver) bak heb ik nog wel, maar zuurstof zal het probleem worden denk ik
-
- Erik de Been
- Administrator
- Sinds: 14-11-2006
Even een domme vraag, maar hoe vaak ververs je en hoe groot is je aquarium en hoeveel vissen heb je? Dit klinkt als het gevolg van een nogal zwaar bezette bak, maar kan het mis hebben.
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
Erik,
Domme vragen bestaan niet
Maar ben er ook wel benieuwd wat voor visbestand Jolanda heeft!
Gr Rienke
Domme vragen bestaan niet
Maar ben er ook wel benieuwd wat voor visbestand Jolanda heeft!
Gr Rienke
-
- Jolanda Speetgens
- Lid
Mijn visbestand bestaat nu uit;
- 4 maanvissen (3 zijn +/- 5cm hoog, en 1 is +/-10cm hoog)
- 4 discussen
- een schoolte van 10 kleine visjes (geen idee hoe ze heten, hebben een rode kop)
- 1 grote algeneter (+/-20cm)
- 2 kleinere algeneters (+/- 10cm)
- 1 kleine algeneter (+/- 5cm),
- een stuk of 5 coriodora's
- dan nog 3 slakkeneters.
Jee, als ik het zo opschrijf lijkt het toch best wel veel...we zien een deel van de vissen amper, dus dan lijkt het op het oog niet veel.
Ik ververs 1x per week 2/3 van het water, de bak is een Juwel Vision 450l.
- 4 maanvissen (3 zijn +/- 5cm hoog, en 1 is +/-10cm hoog)
- 4 discussen
- een schoolte van 10 kleine visjes (geen idee hoe ze heten, hebben een rode kop)
- 1 grote algeneter (+/-20cm)
- 2 kleinere algeneters (+/- 10cm)
- 1 kleine algeneter (+/- 5cm),
- een stuk of 5 coriodora's
- dan nog 3 slakkeneters.
Jee, als ik het zo opschrijf lijkt het toch best wel veel...we zien een deel van de vissen amper, dus dan lijkt het op het oog niet veel.
Ik ververs 1x per week 2/3 van het water, de bak is een Juwel Vision 450l.
-
- Herman Vranken
- Lid
- Sinds: 12-11-2008
is idd wat veel als je telt 4x discus = 50x4 = 200L
4x maan = 50x4 = 200L
is te samen 400L dan blijft er een 50L voor de rest over en dan is de inrichting nog niet afgetrokken mijn advies is de maanvissen eruit 1 discus erbij mooiere school discus en je overbezetting is opgelost
4x maan = 50x4 = 200L
is te samen 400L dan blijft er een 50L voor de rest over en dan is de inrichting nog niet afgetrokken mijn advies is de maanvissen eruit 1 discus erbij mooiere school discus en je overbezetting is opgelost
aquarium houden is geen hobby 't is een passie
-
- Jolanda Speetgens
- Lid
Dat was ook eigenlijk mijn bedoeling. Als het aan mij lag had de grote maanvis al lang geleden een ander plekje gekregen, nu was ik aan het wachten totdat ze zou sterven...maar vriendlief vond het zielig dat de maanvis 'alleen was' en kocht er dus 3 soortgenoten bij 
Dat ik er niet blij mee was heb ik hem gezegt, maar ik kan niet zomaar de vissen eruit halen en herplaatsen, want het is eigenlijk zijn aquarium...hij is alleen soms zoooo eigenwijs
Dat ik er niet blij mee was heb ik hem gezegt, maar ik kan niet zomaar de vissen eruit halen en herplaatsen, want het is eigenlijk zijn aquarium...hij is alleen soms zoooo eigenwijs
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
Het is een stelregel 50 ltr per vis!
Het is nooit wetenschappelijk bewezen
Stendker gaat uit van 40 ltr per Discus
Maar het is wel zo hoemeer ruimte des te meer liters!
Maar hoe gaat het nu met de maanvis!
Is het een Scalare?
Gr Rienke
Het is nooit wetenschappelijk bewezen
Stendker gaat uit van 40 ltr per Discus
Maar het is wel zo hoemeer ruimte des te meer liters!
Maar hoe gaat het nu met de maanvis!
Is het een Scalare?
Gr Rienke
-
- Jolanda Speetgens
- Lid
Sorry voor mijn late reactie. 
Mijn vriend heeft de maanvis willen vangen, maar ze kan nog aardig goed ontsnappen aan het net. En ze zwemt dus nog altijd rond. Soms zwemt ze gewoon, maar meestal hangt ze met haar kop naar boven. Ze eet ook de vlokken op die voorbij komen gedreven.
Euh scalare? Ik neem aan dat je daarmee bedoeld of het een gewone maanvis is? Dan is het indd. Een gewone grijs met zwart gemarmerde maanvis met capasones
Mijn vriend heeft de maanvis willen vangen, maar ze kan nog aardig goed ontsnappen aan het net. En ze zwemt dus nog altijd rond. Soms zwemt ze gewoon, maar meestal hangt ze met haar kop naar boven. Ze eet ook de vlokken op die voorbij komen gedreven.
Euh scalare? Ik neem aan dat je daarmee bedoeld of het een gewone maanvis is? Dan is het indd. Een gewone grijs met zwart gemarmerde maanvis met capasones