Voer voorbeelden
-
- Rob Versteeg
- Lid
- Sinds: 11-04-2010
Ben opzoek naar een filmpje van de mensen die als jullie de discussen voer geven. Heb het gevoel dat ze bij mij te langzaam eten of gewoon hun eigen tempo bepalen.
Begin in de ochtend altijd met levende artemia en dit wordt altijd op gegeten door de 2 meest domiante discussen dus de andere 4 krijgen hier vaak een klein beetje van mee.
Als dit op is geef ik mosselvlees, ze eten hier wel van maar soms ook weer niet, het is nooit zo dat er echt op af vliegen op de 2 meest domiante na. Hierdoor laat ik het voer altijd in een trechtertje liggen zodat de andere 4 discussen ook kunnen eten. Als ik dan even weg ga ergens heen ofzo dan is het meestal wel op na 2/3 uur. Maar als ik dan weer verhalen op dit forum lees dat discussen het altijd binnen 5 min op hebben dan geef ik volgens mij veel te veel. Wat het rare is als ik een beetje in de trechter roer en het voer valt naar beneden dan lijken ze het eerder te eten dan wanneer het voer gewoon blijft liggen.
Wat is jullie advies ? Wil denk ik wel beginnen met mysis in de ochtend omdat ze dan het meest honger hebben en dit voer heel goed is. Levende artemia kan ik volgens mij beter in de avond geven.
Dit is wat ik heb liggen in de vriezer
Rode muggenlarven, Zwarte muggenlarven, Krill, Mysis, Artemia, Mosselvlees, Daphia
Levend voer: 7 x in de week artemia, 1 x in de week witte muggenlarven
Begin in de ochtend altijd met levende artemia en dit wordt altijd op gegeten door de 2 meest domiante discussen dus de andere 4 krijgen hier vaak een klein beetje van mee.
Als dit op is geef ik mosselvlees, ze eten hier wel van maar soms ook weer niet, het is nooit zo dat er echt op af vliegen op de 2 meest domiante na. Hierdoor laat ik het voer altijd in een trechtertje liggen zodat de andere 4 discussen ook kunnen eten. Als ik dan even weg ga ergens heen ofzo dan is het meestal wel op na 2/3 uur. Maar als ik dan weer verhalen op dit forum lees dat discussen het altijd binnen 5 min op hebben dan geef ik volgens mij veel te veel. Wat het rare is als ik een beetje in de trechter roer en het voer valt naar beneden dan lijken ze het eerder te eten dan wanneer het voer gewoon blijft liggen.
Wat is jullie advies ? Wil denk ik wel beginnen met mysis in de ochtend omdat ze dan het meest honger hebben en dit voer heel goed is. Levende artemia kan ik volgens mij beter in de avond geven.
Dit is wat ik heb liggen in de vriezer
Rode muggenlarven, Zwarte muggenlarven, Krill, Mysis, Artemia, Mosselvlees, Daphia
Levend voer: 7 x in de week artemia, 1 x in de week witte muggenlarven
-
- Anonymous
- Lid
- Sinds: 09-12-2003
Rob, jonge vissen zijn altijd hongerig, mischien geef je te veel of te vaak.
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
- Sinds: 19-04-2007
Rob voeren is observeren 
Er staat geen maatstaf voor
Ik werk hele dagen en heb ook jonge Discussen van plm 10 cm groot gebracht wel in een Qbak
Smorgens 006 u voeren en om 007 u nog een keer
16.00 thuis 3 x voeren en de bak verversen
En s avonds nog een keer of 6 waneer ze vol zitten is het vreten gebeurd
Voeren doe je met je ogen
Gr Rienke
Er staat geen maatstaf voor
Ik werk hele dagen en heb ook jonge Discussen van plm 10 cm groot gebracht wel in een Qbak
Smorgens 006 u voeren en om 007 u nog een keer
16.00 thuis 3 x voeren en de bak verversen
En s avonds nog een keer of 6 waneer ze vol zitten is het vreten gebeurd
Voeren doe je met je ogen
Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
-
- jan hogendoorn
- Lid
- Sinds: 11-02-2008
Don't ever take anything for granted, no matter how safe and secure it may seem.
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
- Sinds: 19-04-2007
Jan,
Ik denk dat je probeert te zeggen dat Discussen geen trage eters zijn?
Wat ze wel doen na de voeder beurt is de bodem afstruinen maar trage eters no way
Gr Rienke
Ik denk dat je probeert te zeggen dat Discussen geen trage eters zijn?
Wat ze wel doen na de voeder beurt is de bodem afstruinen maar trage eters no way
Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
-
- jan hogendoorn
- Lid
Rob Versteeg schreef:
Ben opzoek naar een filmpje van de mensen die als jullie de discussen voer geven.
Rienke ik probeer niets te zeggen alleen te voldoen aan het verzoek van de Topic Starter
Don't ever take anything for granted, no matter how safe and secure it may seem.
-
- Jason Wu
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 27-03-2006
Hoi Rob,
Stop met levend voer geven.
Je verwent je dieren veelste veel.
Doe dit hoogstens 1x in de week.
Tevens denk ik dat je te veel voert. Je vissen dienen het eten binnen 5-10 minuten op te hebben.
Waarom voer jij trouwens geen mix of een ander soort basis? Ik zie alleen veel bijvoer.
Stop met levend voer geven.
Je verwent je dieren veelste veel.
Doe dit hoogstens 1x in de week.
Tevens denk ik dat je te veel voert. Je vissen dienen het eten binnen 5-10 minuten op te hebben.
Waarom voer jij trouwens geen mix of een ander soort basis? Ik zie alleen veel bijvoer.
-
- jan hogendoorn
- Lid
Jason,
Leg "bijvoer"eens nader uit.......
Leg "bijvoer"eens nader uit.......
-
- Rob Versteeg
- Lid
- Sinds: 11-04-2010
Wat zou de basis kunnen zijn dan ? Zal dan minderen met artemia, scheelt ook aardig wat geld.
Bedoel je een totale discus mix ?
Bedoel je een totale discus mix ?
-
- Gerjan Pol
- Lid
- Sinds: 07-03-2007
idd. 1 keer per week levend is genoeg.
Kijk anders eens naar een leuke kweekunit voor artemia.
Dan kun je iedere dag geven als je wil
Kijk anders eens naar een leuke kweekunit voor artemia.
Dan kun je iedere dag geven als je wil