DCH - bent u al lid
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVerlichting › welke verlichting

welke verlichting

#58645 Geplaatst door Fred Schepers op maandag 12 april 2010 07:14:09
wat is de beste keus verlichting bij 90 cm waterhoogte?
een aquarium is het mooiste schilderij
#58664 Geplaatst door Erik de Been op donderdag 15 april 2010 09:24:34
Als je planten wilt die echt vanaf de bodem groeien heb je bij die waterhoogte HQI licht nodig. Een ander alternatief is juist het maken van een bak met weinig planten (een paar echino's voor het leuke) en gedimd licht gebruiken. Je kan dan gewoon t8 of t5 nemen, maar vooral niet te veel.
Groeten,

Erik

#58678 Geplaatst door Fred Schepers op vrijdag 16 april 2010 05:49:37
bedankt voor de info. Ik ga voor weinig planten. Achterwand wil ik maken van een stuk plexiglas of ander plaat met daarop lavasteentje plakken met aquariumkit. Heb ik gezien en vond dat wel mooi
#58697 Geplaatst door Erik de Been op zaterdag 17 april 2010 20:26:52
Fred Schepers schreef:
bedankt voor de info. Ik ga voor weinig planten. Achterwand wil ik maken van een stuk plexiglas of ander plaat met daarop lavasteentje plakken met aquariumkit. Heb ik gezien en vond dat wel mooi

Hoi Fred,

Lavasteen zal mooi begroeien, maar als je alg hebt krijg je het er ook moeilijk uit! Let als je een wand maakt, opn dat de materialen allemaal geschikt zijn voor een aquarium.
Groeten,

Erik

#58890 Geplaatst door Fred Schepers op donderdag 29 april 2010 06:21:40
Erik de Been schreef:
Fred Schepers schreef:

Hoi Fred,

Lavasteen zal mooi begroeien, maar als je alg hebt krijg je het er ook moeilijk uit! Let als je een wand maakt, opn dat de materialen allemaal geschikt zijn voor een aquarium.
Groeten,

Erik

Ik wil niveau's er in maken en achterin het hoogste niveau wil ik 15 cm zand doen en dan in 3 of 4 keer zakken naar voor een cm of 5. Dan heb ik achter 75 waterhoogte en daar wil ik dan wat planten zetten.