Discus kweekverslag van verschillende koppels
-
- Frans de Bruijn
- Lid
- Sinds: 16-10-2005
Ik blijf me verbazen over de rood turquoise discussen. Ik vind ze echt prachtig.Wordt toch echt ooit de kleurslag die weer in mijn bak komt. Die jongen op foto 3 vind ik ook super. Dit worden echt toppers! Vind zowiezo alle discussen op de diverse foto's mooi om te zien. Prachtige verzameling!!
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
Na het binnebrandje is de schade weer hersteld, en mijn kamer is weer klaar fris en fuitig. 
Ik ben weer begonnen met kweken, maar ik moest wel even wat ruimte vrij voor maken, want mij bakken zaten te vol met vissen. Maar het suc6 zit er hopelijk weer aan te komen.
Ik heb op dit moment 2 koppels met eieren en de derde koppel heeft net alles opgegeten. Maar dit is een nieuw stelletje wat nog veel moet leren.
Maar de andere twee gaan goed, bij eerste koppel zijn de eitjes al uitgekomen.

Hier kan je duidelijk het verschil zien, de zwarte eitjes zijn bevrucht en komen nu langzaam uit.

Ik snap niet wat er leuk aan pvc-sex is, maar ze doen het in dit aquarium altijd op de pvcbuis en nooit op de kegel!
Dit is echt raar

Mijn nieuw stelletje als vers bloed, om er weer later weer meer te kruizen.
De jongen rood turquise groeien goed, en krijgen eindelijk hun beloofde kleurtje

Dit worden mijn nieuwe generatie koppels, moet er alleen nog een paar geschikte vissen voor zien te vinden, want wil ze niet met elkaar laten spelen. (kweken
)
met vriendelijke groet mark
Ik ben weer begonnen met kweken, maar ik moest wel even wat ruimte vrij voor maken, want mij bakken zaten te vol met vissen. Maar het suc6 zit er hopelijk weer aan te komen.
Ik heb op dit moment 2 koppels met eieren en de derde koppel heeft net alles opgegeten. Maar dit is een nieuw stelletje wat nog veel moet leren.
Maar de andere twee gaan goed, bij eerste koppel zijn de eitjes al uitgekomen.

Hier kan je duidelijk het verschil zien, de zwarte eitjes zijn bevrucht en komen nu langzaam uit.

Ik snap niet wat er leuk aan pvc-sex is, maar ze doen het in dit aquarium altijd op de pvcbuis en nooit op de kegel!
Dit is echt raar

Mijn nieuw stelletje als vers bloed, om er weer later weer meer te kruizen.
De jongen rood turquise groeien goed, en krijgen eindelijk hun beloofde kleurtje

Dit worden mijn nieuwe generatie koppels, moet er alleen nog een paar geschikte vissen voor zien te vinden, want wil ze niet met elkaar laten spelen. (kweken
met vriendelijke groet mark
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
Neem een kijkje op onze zolder
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Mark,
Toppie kwaliteit foto`s weer, zoals gewoonlijk.
Je nieuwe generatie ziet er goed.
Hoe oud zijn deze inmiddels?
Er zit er ook 1 met snake-skin bloed tussen?
En ik zie er 1 waarvan de steep net niet mooi doorloopt.
Eigenlijk kun je daar dan toch ook niet mee verder kweken?
Goed om het lezen dat je kweekruimte weer draait, suc6 en houd ons op de hoogte...
- Aangepast door Rob Nederlof (20-01-2012 21:46:04)
Toppie kwaliteit foto`s weer, zoals gewoonlijk.
Je nieuwe generatie ziet er goed.
Hoe oud zijn deze inmiddels?
Er zit er ook 1 met snake-skin bloed tussen?
En ik zie er 1 waarvan de steep net niet mooi doorloopt.
Eigenlijk kun je daar dan toch ook niet mee verder kweken?
Goed om het lezen dat je kweekruimte weer draait, suc6 en houd ons op de hoogte...
- Aangepast door Rob Nederlof (20-01-2012 21:46:04)
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Erno Dobronyi
- Secretaris DCH / Moderator
- Sinds: 10-01-2010
rob de jongen zijn inmiddels rond de 7 maanden oud en rond de 10-12 cm groot. en hebben een prachtige vorm en de meeste een zwarte band waar ik van hou.
er zitten 3 snakeskins van een ander nest tussen die tegelijk op de kweekzaten. omdat dat koppel helaas is overleden mogen ze bij hun verder groeien.
over de streep fouten dat zie je heel vaak bij rood turquise. vaak zijn de strepen niet perfect recht of ze hebben bv een y als streep of sommige stukjes niet. al ga je er verder mee worden de volgende keer de jongen gewoon met rechte strepen en een deel wat je altijd hebt met streepfouten. Weet niet of het percentage dan hoger licht.

de larven zijn nu eindelijk uitgekomen een deel je ziet de staartjes al op de foto . schat dat het er dit keer rond de 40 zijn . helaas hebben ze geprobeert de slechte er tussen uit te vissen en zijn er ook goede eitjes kapot gemaakt volgende keer beter.
er zitten 3 snakeskins van een ander nest tussen die tegelijk op de kweekzaten. omdat dat koppel helaas is overleden mogen ze bij hun verder groeien.
over de streep fouten dat zie je heel vaak bij rood turquise. vaak zijn de strepen niet perfect recht of ze hebben bv een y als streep of sommige stukjes niet. al ga je er verder mee worden de volgende keer de jongen gewoon met rechte strepen en een deel wat je altijd hebt met streepfouten. Weet niet of het percentage dan hoger licht.

de larven zijn nu eindelijk uitgekomen een deel je ziet de staartjes al op de foto . schat dat het er dit keer rond de 40 zijn . helaas hebben ze geprobeert de slechte er tussen uit te vissen en zijn er ook goede eitjes kapot gemaakt volgende keer beter.
(ver)oordeel pas als je de feiten kent!
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Mark,
De streep fouten hebben mijn nestje van de Leopard x tefe ook.
Bij de ouders zijn de strepen bijna nooit te zien, dus ik laat de streepfoutjes nog lekker zwemmen.
Heb je enig idee waar die streepfouten vandaan kunnen komen?
Het lijkt mij als je er verder mee gaat kweken, dat ze het alleen maar meer en meer gaan krijgen.
Het valt mij op aan je nestje dat het vrouwtje de eitjes heel ver uit elkaar heeft gelegd.
Ze kan nog niet goed richten....
Als ze ze netjes naast elkaar legt kan de man ze ook veel beter bevruchten, toch?
De streep fouten hebben mijn nestje van de Leopard x tefe ook.
Bij de ouders zijn de strepen bijna nooit te zien, dus ik laat de streepfoutjes nog lekker zwemmen.
Heb je enig idee waar die streepfouten vandaan kunnen komen?
Het lijkt mij als je er verder mee gaat kweken, dat ze het alleen maar meer en meer gaan krijgen.
Het valt mij op aan je nestje dat het vrouwtje de eitjes heel ver uit elkaar heeft gelegd.
Ze kan nog niet goed richten....
Als ze ze netjes naast elkaar legt kan de man ze ook veel beter bevruchten, toch?
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.