zoutzuur
-
- Duncan Souren
- Lid
- Sinds: 13-01-2011
Hoeveel water 350L
Hoeveel turf in de filters zo'n 1250gr granulaat.
In de cillinder om te verversen zo'n 2000gram
Microsiemens kan ik niet meten want heb geen ms meter
Hoeveel turf in de filters zo'n 1250gr granulaat.
In de cillinder om te verversen zo'n 2000gram
Microsiemens kan ik niet meten want heb geen ms meter
ben niet gek,ben een vliegtuig
-
- pascal van roosendaal
- Lid
- Sinds: 12-12-2011
dan zou ik dus even snel gerekend ruim 6 kg granulaat in mn filter moeten weten te proppen en dan tevens nog voor het verversen.
Ik heb het zo vrij goed onder controlle en heb met turf granulaat geprobeerd echter duurde het ontzettend lang voordat de ph omlaag ging en dan slechts 0,2 met ruim 2 kg turf. Ik zou het evt wel kunnen gebruiken als ondersteuning van de azijn. De azijn kost me 42 ct p/ltr en heb ongeveer een halve fles nodig per verversing. Ben dus een echte krent die op de centen zit hahaha. Dit komt omdat de ph in mn bak al lager is en ik niet teveel ineens ververs maar wel vaker. Er komt dus minder vers water bij dat al is aangezuurd
- Aangepast door pascal van roosendaal (30-01-2012 22:34:54)
Ik heb het zo vrij goed onder controlle en heb met turf granulaat geprobeerd echter duurde het ontzettend lang voordat de ph omlaag ging en dan slechts 0,2 met ruim 2 kg turf. Ik zou het evt wel kunnen gebruiken als ondersteuning van de azijn. De azijn kost me 42 ct p/ltr en heb ongeveer een halve fles nodig per verversing. Ben dus een echte krent die op de centen zit hahaha. Dit komt omdat de ph in mn bak al lager is en ik niet teveel ineens ververs maar wel vaker. Er komt dus minder vers water bij dat al is aangezuurd
- Aangepast door pascal van roosendaal (30-01-2012 22:34:54)
-
- Rob Nederlof
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 12-11-2010
Maar waarom wilde je ook al weer de PH naar beneden halen, terwijl er in limburg al heel zacht water uit de kraan komt.. ?
Hier moet ik maar eens een andere tekst neer zetten.
-
- Duncan Souren
- Lid
- Sinds: 13-01-2011
Ik met mijn WV en ik doe tijdens het verversen het nieuwe water al door het turf heengaan door middel van een cillinder waar turf inzit.
ben niet gek,ben een vliegtuig
-
- Frans de Bruijn
- Lid
- Sinds: 16-10-2005
Zo zacht is het water in Limburg niet
!Het wordt nu al jaren onthard met natronloog en de DH schommelt tussen de 8 en 9 DH volgens wml. Dus heel zacht is dit water niet te noemen. Er zit nog altijd redelijk wat kalk in, en ik spreek uit ervaring
. Woon nm zelf ook in Z Limburg
.
-
- pascal van roosendaal
- Lid
- Sinds: 12-12-2011
dh is de gh toch? die zit hier in midden limburg rond de 8 en de kh rond de 6-7.
zit toch nog wat verschil in zo te lezen tussen midden en zuid. zal er wel aan liggen waarvandaan het water gepompt word denk ik zo
zit toch nog wat verschil in zo te lezen tussen midden en zuid. zal er wel aan liggen waarvandaan het water gepompt word denk ik zo