Preventief kuren Ja of Nee
-
- Marc Van De Genachte
- Moderator
- Sinds: 29-05-2007
even corrigeren Erik,
in Belgiƫ gebruiken we supplementen en additieven om een constante kwaliteit van vlees te kunnen aanbieden aan onze klanten.
Bijkomend voordeel: ook mannen krijgen borsten, vrouwen een baard en we moeten niet naar de dokter voor een griepprik. Niets anders dan voordelen !!
Maar het is inderdaad erg en conform de geplogenheden.
Marc
in Belgiƫ gebruiken we supplementen en additieven om een constante kwaliteit van vlees te kunnen aanbieden aan onze klanten.
Bijkomend voordeel: ook mannen krijgen borsten, vrouwen een baard en we moeten niet naar de dokter voor een griepprik. Niets anders dan voordelen !!
Marc
58 Brochis Splendens - 1 L114 - 1 L91 - 3 L18 - 3 Ancistrus - en wildvang van Rob de Fouw
-
- Marc Van De Genachte
- Moderator
maar ik denk dat
1) regelmatig waterverversen
2) je niet laten verleiden om extra vissen te kopen
3) de quarantaine bak eren bij toch nieuwe aankoop
misschien nog wel de beste preventie is.
Marc
1) regelmatig waterverversen
2) je niet laten verleiden om extra vissen te kopen
3) de quarantaine bak eren bij toch nieuwe aankoop
misschien nog wel de beste preventie is.
Marc
58 Brochis Splendens - 1 L114 - 1 L91 - 3 L18 - 3 Ancistrus - en wildvang van Rob de Fouw
-
- Rienke Ter Horst
- Lid
- Sinds: 19-04-2007
Marc gij zijt een wijs man
niet alleen de discussen in de Qbak
maar ook de nieuwe bijvissen!!! dit wordt naar mijn id te vaak onderschat!! kardinalen, lnrs zijn vaak wildvang en kunnen je hele bestand naar de haaien helpen!! Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Marc, en vergeet niet de oestrogeen-achtge stof in bier...... Daar krijg je ook borstjes van...
Marc Van De Genachte schreef:
even corrigeren Erik,
Marc
Marc
-
- Matthijs van Waart
- Lid
- Sinds: 23-11-2008
Erik de Been schreef:
In Nederland en helemaal in Belgie zijn we in de onze bio-industrie ook niet vies van anti-biotica standaard toedienen om onze vleesdieren maar zo snel zo dik mogelijk te krijgen...
Gr.
Erik
Gr.
Erik
Dat is dus sinds 2006 reeds verboden
-
- Marc Van De Genachte
- Moderator
Matthijs,
zo lang mensen sneller geld kunnen verdienen met je weet wel wat ...
tussen theorie en praktijk is er een levensgroot verschil.
Meestal hebben de mensen ook geen keuze, net zoals in topsport.
En nu wil ik niet iedereen over dezelfde kam scheren en veralgemenen.
Is gewoon de aard van de mens.
En preventief kuren ? dat deed Rob de Fouw voor mij, en zijn leverancier.
Om deze reden komt er nooit een vreemde vis extra bij in mijn bak (vermijden van problemen)
en de belangrijkste medicatie heb ik in een lade zitten, reeds bij voorbaat klaargemaakt door Rob.
Prettige avond nog iedereen
Marc
zo lang mensen sneller geld kunnen verdienen met je weet wel wat ...
tussen theorie en praktijk is er een levensgroot verschil.
Meestal hebben de mensen ook geen keuze, net zoals in topsport.
En nu wil ik niet iedereen over dezelfde kam scheren en veralgemenen.
Is gewoon de aard van de mens.
En preventief kuren ? dat deed Rob de Fouw voor mij, en zijn leverancier.
Om deze reden komt er nooit een vreemde vis extra bij in mijn bak (vermijden van problemen)
en de belangrijkste medicatie heb ik in een lade zitten, reeds bij voorbaat klaargemaakt door Rob.
Prettige avond nog iedereen
Marc
-
- Matthijs van Waart
- Lid
- Sinds: 23-11-2008
Marc,
Wat Rob doet met de wildvang vissen vind ik geen preventief kuren, maar ontwormen vanwege de grote kans op aanwezigheid van wormen. Wekelijks een dosis metronidazol zonder aanleiding noem ik preventief/onnodig kuren. Wildvang vissen ontwormen voordat ze weggaan is gewoon nodig.
Dat er in de praktijk wel eens dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen weet ook ik wel. Maar het gemiddelde beeld wat "men" heeft van de zogenaamde bioindustrie klopt niet. Heilig is dan weer het andere uiterste. Er moet geld opd e plank en "men" is niet bereid meer geld in de supermarkt te betalen. Feit is dat antibiotica door het voer (antimicrobiele groeibevorderaars) gewoon niet meer mogen, gevolg is dat er meer curatief gekuurd word...
Er word in ieder geval een hoop aan gedaan om verkeerd en teveel antibiotica gebruik tegen te gaan, omdat dit uiteindelijk (op lange termijn) voor grote problemen kan zorgen > infecties die niet meer genezen kunnen worden vanwege wijd verspreide resistenties. Ik ben er nog wel even mee bezig
Wat Rob doet met de wildvang vissen vind ik geen preventief kuren, maar ontwormen vanwege de grote kans op aanwezigheid van wormen. Wekelijks een dosis metronidazol zonder aanleiding noem ik preventief/onnodig kuren. Wildvang vissen ontwormen voordat ze weggaan is gewoon nodig.
Dat er in de praktijk wel eens dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen weet ook ik wel. Maar het gemiddelde beeld wat "men" heeft van de zogenaamde bioindustrie klopt niet. Heilig is dan weer het andere uiterste. Er moet geld opd e plank en "men" is niet bereid meer geld in de supermarkt te betalen. Feit is dat antibiotica door het voer (antimicrobiele groeibevorderaars) gewoon niet meer mogen, gevolg is dat er meer curatief gekuurd word...
Er word in ieder geval een hoop aan gedaan om verkeerd en teveel antibiotica gebruik tegen te gaan, omdat dit uiteindelijk (op lange termijn) voor grote problemen kan zorgen > infecties die niet meer genezen kunnen worden vanwege wijd verspreide resistenties. Ik ben er nog wel even mee bezig
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Kan het niet links- dan gaat men rechtsom. Ookal mag iets niet, er wordt dan inderdaad curatief gekuurd. Maar of het dier in kwestie echt ziek is, of dan een hele stal gekuurd moet worden enz. enz is het schemergebied waar we het over hebben.
Waar opbrengst verhoogd kan worden door gebruik van middel x, zal het waarschijnlijk gebruikt worden. Vraag is nu juist wat wij acceptabel vinden.
Kort samengevat vinden we ontwormen en behandeling tegen parasieten die vrijwel altijd aanwezig zijn bij bijv wildvang prima, je zou het zelfs curatief kunnen noemen. Het behandelen met antibiotica zonder duidelijke ziekte niet.
Of is iemand het er niet mee eens... En zeg eens eerlijk, gebruiken ze bij die aziatische kampioensvissen niet diverse middeltjes die wellicht niet door de beugel zouden kunnen?
Groeten,
Erik
Waar opbrengst verhoogd kan worden door gebruik van middel x, zal het waarschijnlijk gebruikt worden. Vraag is nu juist wat wij acceptabel vinden.
Kort samengevat vinden we ontwormen en behandeling tegen parasieten die vrijwel altijd aanwezig zijn bij bijv wildvang prima, je zou het zelfs curatief kunnen noemen. Het behandelen met antibiotica zonder duidelijke ziekte niet.
Of is iemand het er niet mee eens... En zeg eens eerlijk, gebruiken ze bij die aziatische kampioensvissen niet diverse middeltjes die wellicht niet door de beugel zouden kunnen?
Groeten,
Erik
Matthijs van Waart schreef:
Marc,