vuurgarnaal
-
- Joost Koobs
- Lid
- Sinds: 23-02-2004
worden vuurgarnalen als ze volgroeit zijn wel gegeten door discussen
-
- Robbert Nijenhuis
- Lid
- Sinds: 06-01-2008
Bij de 1 wel en de ander niet, wildvang eet het vaker wel heb ik gemerkt.
Probeer anders eerst eens een jonger exemplaar voordat je volwassen aanbied, die vergroot de kans dat ze erna de grote ook pakken.
Probeer anders eerst eens een jonger exemplaar voordat je volwassen aanbied, die vergroot de kans dat ze erna de grote ook pakken.
het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie.
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Mijn nakwekers vreten ze zeker wel. Het is dagelijks klopjacht. Gelukkig is er genoeg schuilplek voor het levend voer om te kweken... Overigens moesten ze er wel even aan wenne, maar toen ze een ker geproefd haddne gingen ze tekeer...
-
- Menno Ebbes
- Lid
- Sinds: 25-12-2008
Vuurgarnaaltjes!!, ik heb er vorige week 30 in mijn bak gedaan.
was in de veronderstelling dat ze zichzelf wel goed konden verstoppen voor de discus en maanvis.
Aleen kan ik er nu zelf ook niet één meer vinden.
Binnen een minuut of 5 had de maanvis er al 3 opgegeten, de discus heb ik er ook minimaal twee zien verschalken op hetzelfde moment.
Ik denk dat er nu géén vuurgarnaaltjes meer in mijn bak zitten.....
Was dus duur maar smakelijk voer
Groeten,
Menno
was in de veronderstelling dat ze zichzelf wel goed konden verstoppen voor de discus en maanvis.
Aleen kan ik er nu zelf ook niet één meer vinden.
Binnen een minuut of 5 had de maanvis er al 3 opgegeten, de discus heb ik er ook minimaal twee zien verschalken op hetzelfde moment.
Ik denk dat er nu géén vuurgarnaaltjes meer in mijn bak zitten.....
Was dus duur maar smakelijk voer
Groeten,
Menno
Tegenwind is voordewind als je de andere kant opgaat.
-
- Ron van Oudenaarden
- Lid
- Sinds: 03-06-2007
bij worden ze ook opgegeten en vluchten heeft soms geen zin.
ze eten zelfs de hele grote volwassen vuurtjes van meer dan 2 cm op , zonder probleem.
ze eten zelfs de hele grote volwassen vuurtjes van meer dan 2 cm op , zonder probleem.
-
- Joost Koobs
- Lid
oke das mooi om te horen , ik heb 7 wildvang dus die lusten ze vast wel , dan zal ik me er een paar aanschaffen, voor in het kweekbakje . de kweek schijnt niet zo moeilijk te zijn
-
- Marc Van De Genachte
- Moderator
- Sinds: 29-05-2007
Bij mij groeien ze als kool en kweken als geen ander.
Een mooi geschenk van Erik.
Bijkomend zijn het ook prachtige diertjes om te zien opgroeien en zwemmen.
Het zal me pijn doen om ze als levend voer in de grote bak te doen.
Zal er wel zorg voor dragen dat ik er steeds een 200tal blijvend op voorraad zal hebben om verder te kweken.
Wie weet slagen sommigen er in zich te verstoppen in het wortelhout.
Een echte aanrader.
Marc
PS: ik had er ook via de achterwand van de bak. Die "moest" ik er uitsnijden. Na enkele tellen géén enkele garnaal meer te bespeuren.
Een mooi geschenk van Erik.
Bijkomend zijn het ook prachtige diertjes om te zien opgroeien en zwemmen.
Het zal me pijn doen om ze als levend voer in de grote bak te doen.
Zal er wel zorg voor dragen dat ik er steeds een 200tal blijvend op voorraad zal hebben om verder te kweken.
Wie weet slagen sommigen er in zich te verstoppen in het wortelhout.
Een echte aanrader.
Marc
PS: ik had er ook via de achterwand van de bak. Die "moest" ik er uitsnijden. Na enkele tellen géén enkele garnaal meer te bespeuren.
58 Brochis Splendens - 1 L114 - 1 L91 - 3 L18 - 3 Ancistrus - en wildvang van Rob de Fouw
-
- Matthijs van Waart
- Lid
- Sinds: 23-11-2008
Zijn er toevallig forumleden in de buurt van Utrecht, waar ik een groepje vuurgarnalen van over kan nemen/kopen? Lijkt me erg leuk om in mijn showbak wat schuilruimte voor ze te maken en te zien kweken!
Met vriendelijke groet,
Matthijs
Met vriendelijke groet,
Matthijs
-
- Joost Koobs
- Lid
ja dan hou ik me ook wel aanbevolen.
maar dan wel van forumleden in de porvincie drenthe , daar in het westen en midden van het land zijn er wel genoeg te krijgen/kopen als ik marktplaats moet geloven. hier in mijn woonplaats zijn ze wel te koop maar dan voor 4.95 euro en zelfs een zaak 5,95 p.p
maar dan wel van forumleden in de porvincie drenthe , daar in het westen en midden van het land zijn er wel genoeg te krijgen/kopen als ik marktplaats moet geloven. hier in mijn woonplaats zijn ze wel te koop maar dan voor 4.95 euro en zelfs een zaak 5,95 p.p
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Als je schuilpek voor de garnalen wilt maken kun je ofwel een houtconstructie maken, maar bij mij zijn ze vooral te vinden tussen een stel stenen die ik heb gebruikt om een terras mee te bouwen. Werkt prima en er zitten er honderden tussen.
Alle spleten zijn goed, zolang er maar geen discus oid tussen kan komen.
Bij mij is ook elke garnaal die in de open ruimte durft te komen (zwemmen) echt flink de lul. Overigens schuilen ze ook wel tussen planten enzo...
Gr.
Erik
Alle spleten zijn goed, zolang er maar geen discus oid tussen kan komen.
Bij mij is ook elke garnaal die in de open ruimte durft te komen (zwemmen) echt flink de lul. Overigens schuilen ze ook wel tussen planten enzo...
Gr.
Erik