Gebr. Wesdijk B.V.
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVerlichting › Verlichting in een Trigon 350

Verlichting in een Trigon 350

#60580 Geplaatst door Dennis Koster op zaterdag 31 juli 2010 20:52:29
Dat van het alg ondervind ik ook. Ben momenteel het met een lichtpauze aan het proberen te bestrijden.

#60582 Geplaatst door Eddy Keijzers op zondag 01 augustus 2010 10:26:24
Zo zie je maar weer, elke bak is anders.
De basis kun je wel copieren maar daarna moet je met proberen en observeren de juiste balans vinden.
En moet je ook nog kijken naar wat je zelf mooi vind.
tijdelijk tot de nieuwe bak klaar is een rio125 met potfilter
slak etende slakken, vuurgarnalen
technische uitdagingen? www.aquariummonteur.nl
#60583 Geplaatst door Dennis Koster op zondag 01 augustus 2010 11:24:11
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar was erg benieuwd naar de ervaring van Johan. Bedankt voor de antwoorden.

#60590 Geplaatst door Johan Soors op maandag 02 augustus 2010 11:45:37
Hallo Dennis,

De alg zal waarschijnlijk verdwijnen als je minder belicht was bij mij ook, maar de meeste alg verdween na een tip van een collega. Die adviseerde me om meer te gaan voeren zodat de planten beter zouden gaan groeien waardoor de alg dan geen voedingstoffen meer zou krijgen, ik weet niet of zo ook gegaan is maar het heeft wel geholpen.

Groeten Johan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
#60595 Geplaatst door Martin Twigt op dinsdag 03 augustus 2010 12:03:21
Johan Soors schreef:
Hallo Dennis,

De alg zal waarschijnlijk verdwijnen als je minder belicht was bij mij ook, maar de meeste alg verdween na een tip van een collega. Die adviseerde me om meer te gaan voeren zodat de planten beter zouden gaan groeien waardoor de alg dan geen voedingstoffen meer zou krijgen, ik weet niet of zo ook gegaan is maar het heeft wel geholpen.

Groeten Johan.
Door meer te gaan voeren belast je het water dus ook extra.
Niet al het voer wat je geeft wordt gegeten en dus krijg je op den duur een nitriet c.q.nitraat explosie.
Goed voor je planten misschien maar niet voor je vissen.
Als je misschien bedoeld dat de planten meer bemest moeten worden kan ik het daar mee eens zijn.

Martin
100 Cheirodon Axelrodi wildvang, 40 Hemigrammus bleheri, 25 nannobrycon unifasciatus wildvang, 20 Symphysodon aequif.aequif.Téfé wildvang, 4 Rineloricaria Fallax, 4 Peckoltia Vitata, 1 aquarium 1470 liter
#60609 Geplaatst door Johan Soors op woensdag 04 augustus 2010 17:22:38
Hallo Martin,

Zou best kunnen, maar dat is niet hetgeen wat ik heb gedaan, ik heb alleen de hoeveelheid voer verdubbeld, en na ongeveer 2 weken was de alg helemaal verdwenen tot op het laatste sprietje en de planten gingen inderaad aan de gang.

Groeten Johan.
#60610 Geplaatst door Johan Soors op woensdag 04 augustus 2010 17:25:02
Hallo allemaal,

Sorry moderators, mijn antwoord aan martin kwam op de verkeerde plek.
Ik heb geen planten bemest alleen de hoeveelheid voer verdubbeld waarna de alg volledig verdween.

Groeten Johan
#60611 Geplaatst door Rienke Ter Horst op woensdag 04 augustus 2010 18:06:54
Johan,
Ik snap je antwoord helemaal!
Ik heb het zelfde in de manen bak gehad met nog slechts 1 koppel Nanays in de bak met enkele bijvissen minder gaan voeren dus te weinig nitraat !!
Het gevolg was dat mn eendekroos ging afsterven dus allemaal worteltjes in de bak
Ik voer nu meer en zelfs het kikkerbeet begint weer wortels aan te maken
En FF voor Martin dan ververs je iets meer :idea:
Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
#60620 Geplaatst door Martin Twigt op donderdag 05 augustus 2010 09:10:45
Ik ververs als de bak weer draait elke dag minstens 10%.
100 Cheirodon Axelrodi wildvang, 40 Hemigrammus bleheri, 25 nannobrycon unifasciatus wildvang, 20 Symphysodon aequif.aequif.Téfé wildvang, 4 Rineloricaria Fallax, 4 Peckoltia Vitata, 1 aquarium 1470 liter