Koidream
u bent hier: VoorpaginaForumMededelingen en NieuwsDe stelling van .... › Runderhart en kalkoenhart is geschikt discusvoer?

Runderhart en kalkoenhart is geschikt discusvoer?

#35398 Geplaatst door Marc Van De Genachte op vrijdag 11 april 2008 20:58:22
Een van mijn klanten vertelde me dat je door runderhart sneller mooie vissen krijgt, maar dat ze daardoor ook sneller kunnen doodgaan.
Hij vergeleek het met anabole steroiden bij de amerikaanse rugby-spelers.

Ik vroeg hem of hij van zijn collega"s dokters eventueel wetenschappelijke artikelen kon bemachtigen.

Indien ik iets krijg post ik het wel.
Ikzelf zal me aan de uitslag van de poll houden ttz 25% met rund voederen en 75% zonder.

Is ook een manier om een pol te interpreteren.
Is inderdaad een goed idee om mensen te prikkelen tot nadenken en niet zomaar iets als waar te aanschouwen en op te volgen
58 Brochis Splendens - 1 L114 - 1 L91 - 3 L18 - 3 Ancistrus - en wildvang van Rob de Fouw
#35399 Geplaatst door Rob Charite op vrijdag 11 april 2008 21:17:48
Marc als je er ff wat tijd in wil steken maak er dan een mooi artikel van met referenties ,en wel vragen of je het mag publiceren , en laat het op de artikel sectie plaatsen. Mischien een beetje collaboreren met erik de B en het moet haast wel een Top stuk worden Als je dat wil natuurlijk Anders gewoon publiceren die hap
Groetjes Rob C
"Schoonmaken is geen wetenschap en dat is wat we doen "
#35423 Geplaatst door Erik de Been op zaterdag 12 april 2008 16:29:39
Ik gaat maar eens ff een boekje visfysiologie opzoeken, eens kijken of we er wat moois over kunnen vinden.

Groeten,

Erik

#35426 Geplaatst door Rienke Ter Horst op zaterdag 12 april 2008 16:56:48
Wat krijg je dan ? vroeg rijp vroeg rot dus de levingsverwachting is veel minder de lever wordt aan getast etc en tsja hoe eerder de vissen groot zijn des te eerder money in de pocet heb dus nee gestemd Gr Rienke
Treinen rijden niet op tijd maar op rails
#35427 Geplaatst door Erik de Been op zaterdag 12 april 2008 17:01:29
Als er op het totale voedingsbestand niet te veel vet zit, wordt er geen lever overbelast. Dit gebeurt alleen als je te VEEL vet voert. Aangezien die beestjes van alleen muggenlarven ook niet gezonder worden is het zaak om afwisselend te voeren :)

Ik geef meteen toe dat runderhart geen goede optie is. Ik twijfel nog over kalkoen......

Groeten,

Erik