Aquaria Veldhuis
u bent hier: VoorpaginaForumMededelingen en NieuwsDe stelling van .... › Runderhart en kalkoenhart is geschikt discusvoer?

Runderhart en kalkoenhart is geschikt discusvoer?

#35187 Geplaatst door Walter Soestbergen op maandag 07 april 2008 11:44:10
Hoi Alle,

De volgende stelling gaat over Runderhart en kalkoenhart geschikt is als discusvoer..?

De meeste voorverpakte diepvriesvoeren bevatten 1 van deze vleessoorten.
De meningen hierover zijn meestal resoluut nee dit is niet geschikt.?
Maar is dat werkelijk zo, en zo niet waarom niet?!

De discussie is al eens gevoerd maar nog niet in 1 topic dus vandaar..
Dacht leek me een leuke stelling voor weer wat ge"discus"sier..

mvgr Walter,

ps weet je nog een leuke stelling laat deze dan via PM weten.
Het is beter om je mond te houden terwijl de mensen denken dat je niet helemaal spoort, dan dat je je mond open doet en alle twijfel wegneemt!
- mark twain -

http://www.waltersoestbergen.nl/
#35194 Geplaatst door Mike Koning op maandag 07 april 2008 13:50:28
Kalkoenhart misschien, geen idee eigenlijk, runderhart absoluut niet, vanwege verteringsproblemen.
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.
#35195 Geplaatst door Etienne van den Bosch op maandag 07 april 2008 18:48:56
als u kalkoenhart of runderhart één maal per week eens geeft dat zal geen schade beroken hoor ik geef dat ook één maal per week en ze zijn er gek op maar gemengt met rode mugenlarven en ze vechten er voor hoor plezier om zien.en er blijft niets liggen alles word opgeeten.

gr.etienne.

#35198 Geplaatst door Erik de Been op maandag 07 april 2008 20:41:38
Mijn vissen zijn gek op kalkoenhart. Jammer dat er zo veel fosfaat in zit, maar ze laten geen kruimeltje liggen. Zolang je afwisselend voert en vooral ook voldoende andere soorten voer, geloof ik dat het prima kan.
Groeten,

Erik

#35207 Geplaatst door Rob Charite op dinsdag 08 april 2008 08:33:23
9 mensen gestemt en 3 met een logica :) das pas zorgelijk
Anyway
Naar mijn beste weten is die "troep" ooit eens "uitgevonden" om grote hoeveelheden jonge vis veel en snel te voeren . Zoals met zo veel dingen in de aquaristiek hebben velen dan de bel horen luiden ....... en na verloop van tijd ( door verbastering van het werkelijke verhaal ) is het een must om discussen in leven te houden met hart mixen .
Ik vindt vlees van warmbloedigen niet geschikt voor discus . Simpel weg omdat hun darmgestel er niet op ingestelt is . Er blijven dus veel onverteerbare delen over die nog eens de bak extra vervuilen. Ook al omdat we veel van dat spul voeren . Een gevarieerd dieet is vele malen beter ;) maar ook duurder .
Groetjes Rob C
"Schoonmaken is geen wetenschap en dat is wat we doen "
#35215 Geplaatst door Firmin Dupont op dinsdag 08 april 2008 09:58:39
ik blijf er ook bij dat runderhart of kalkoenhart niet geschikt is voor onze discussen,om de wel bekende reden,eenmaal per week voederen wat nut heeft dat?
kwekers gebruikten dat samen met hoge temperaturen en enorme waterwissels om de discussen zo rap mogelijk verkoopbaar te maken,
er zijn genoeg alternatieven om onze discussen te voederen en gezond te houden,

natuurlijk is ieder vrij van te doen,
zo gebruikt men in azie nog steeds tubifex(wat zeker met voorsprong het beste voedsel is)maar heeft de wel bekende nadelen,

ook bij ons kan men dat nog steeds krijgen men beweerd dat het uit polen of frankrijk komt en deze veel minder verontreinigt zijn,
toch wel risico's naar mijn mening,

grt
f

#35216 Geplaatst door Harmen Kramer op dinsdag 08 april 2008 11:54:42
Zijn er ook mensen die dit kunnen onderbouwen? En dan bedoel ik met onderzoek i.p.v. 'van horen zeggen' of eigen logica's.

#35218 Geplaatst door jan hogendoorn op dinsdag 08 april 2008 12:53:41
Ik heb nee gestemd, ik kan me niet voorstellen dat discussen in hun natuurlijke omgeving naar de slager gaan voor runder-, kalkoenhart.
Ik zie ze ook niet zo snel even uit het water komen om een koe te villen....

Iedereen heeft zijn mond vol over biotoop en dat er sommige vissen niet in een discusbak horen ( ik heb B.V.. koppel dwerggourami) maar vervolgens wordt dat verhaal ondermijnd door te voeren wat ook niet in die biotoop thuis hoort.
Als je dan voor de meest natuurlijke houding ga, doe dan ook geen hartmix.
Don't ever take anything for granted, no matter how safe and secure it may seem.
#35220 Geplaatst door Peter de Weijer op dinsdag 08 april 2008 13:33:29
Harmen Kramer schreef:
Zijn er ook mensen die dit kunnen onderbouwen? En dan bedoel ik met onderzoek i.p.v. 'van horen zeggen' of eigen logica's.
Ja, lees dit artikel maar eens: http://www.nbat.nl/aquarium5/runderhart.html

P.

#35221 Geplaatst door Mike Koning op dinsdag 08 april 2008 14:17:25
Mooi artikel!
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.