Zuurstof toevoegen aan bioloog?
-
- Walter Soestbergen
- Lid
- Sinds: 09-12-2003
Heeft een goed ingewerkte bioloog profijt bij toevoeging van extra zuurstof in de vorm van luchtbellen in de bioloog zelf.
Het is beter om je mond te houden terwijl de mensen denken dat je niet helemaal spoort, dan dat je je mond open doet en alle twijfel wegneemt!
- mark twain -
http://www.waltersoestbergen.nl/
- mark twain -
http://www.waltersoestbergen.nl/
-
- David Verkuijl
- Lid
- Sinds: 12-02-2008
Ik moet goed lezen ...:S
Ik koos ja op de poll vraag maar zou nee kiezen op de uitleg eronder.
Niet in de vorm van het toevoegen van luchtbellen.
Ik heb begrepen dat het wel zinvol is bellen te gbruiken maar de bellen zelf geven natuurlijk weinig extra zuurstof.
De vraag is dan ook of de gehele stellig wel klopt.
Denk dat een droogfilter functioneler is ?
Gr. Dave
Ik koos ja op de poll vraag maar zou nee kiezen op de uitleg eronder.
Niet in de vorm van het toevoegen van luchtbellen.
Ik heb begrepen dat het wel zinvol is bellen te gbruiken maar de bellen zelf geven natuurlijk weinig extra zuurstof.
De vraag is dan ook of de gehele stellig wel klopt.
Denk dat een droogfilter functioneler is ?
Gr. Dave
-
- Mike Koning
- Lid
- Sinds: 11-12-2006
Ik denk inderdaad ook dat de luchtbellen opzich geen nut hebben, maar de extra waterbeweging en het uitdrijven van gassen wel. Dus wel nuttig, maar niet voor extra zuurstoftoevoeging.
Wel denk ik dat het zou werken met een zuurstoffles en een diffusor, het zelfde principe als een CO2 systeem, maar gewoon een luchtpompje met een uitstromer, dat doet mijns inziens niets aan de zuurstofwaarden in een aquarium, althans niet rechtstreeks.
Wel denk ik dat het zou werken met een zuurstoffles en een diffusor, het zelfde principe als een CO2 systeem, maar gewoon een luchtpompje met een uitstromer, dat doet mijns inziens niets aan de zuurstofwaarden in een aquarium, althans niet rechtstreeks.
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.
-
- Rob Charite
- Lid
- Sinds: 03-01-2004
IK heb dus ja gezegd omdat het ook valt en staat met hoe en waar precies in de bioloog . Zo wie zo brengt beweging in dit geval een vergroting van het wateroppervlakte .Dit houdt de gas uitwisseling op een optimum en kunnen onze kleine bondgenootjes hun werk efficient blijven doen .
Groetjes Rob C
Groetjes Rob C
"Schoonmaken is geen wetenschap en dat is wat we doen "
-
- Rob Bosman
- Lid
- Sinds: 03-12-2006
Ik heb voor JA gekozen, ik denk dat als je in elk vak onder je filtermedium zo ronde schijf plaatst zodat je door je filtermedium een lekkere bellen stroom krijgt je bacties nog beter werken.
-
- Mike Koning
- Lid
- Sinds: 11-12-2006
Rob Bosman schreef:
Ik heb voor JA gekozen, ik denk dat als je in elk vak onder je filtermedium zo ronde schijf plaatst zodat je door je filtermedium een lekkere bellen stroom krijgt je bacties nog beter werken.
Hoe wil je dat draaiende houden?? Ik had zo een schijf, met een 60 lit/min luchtcompressor. Drie of vier van die schijven laten lopen, kost je een gruwelijke hoeveelheid lucht...
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Ik heb Nee gekozen.
In principe heeft het weinig zin. De zuurstof uit de bellen lost niet goed genoeg op in het water, alleen de co2 komt er uit. DIt betekent dus dat in het ergste geval de planten het minder goed gaan doen, waardoor de no3 en po4 waarden hoger worden. Luchtstromen in de filtervakken zouden wel kunnen helpen.
Als je een soort van zuurstofreactor maakt en dit vanuit een fles in de bioloog kunt brengen (liefst halverwege )zal dit misschien wel helpen.
De vraag is of dit uiteindelijk in actieve bacteriemassa echt zal helpen. Bovendien wordt denitrificatie lastig bij te hoge zuurstofwaarden...
Groeten,
Erik
In principe heeft het weinig zin. De zuurstof uit de bellen lost niet goed genoeg op in het water, alleen de co2 komt er uit. DIt betekent dus dat in het ergste geval de planten het minder goed gaan doen, waardoor de no3 en po4 waarden hoger worden. Luchtstromen in de filtervakken zouden wel kunnen helpen.
Als je een soort van zuurstofreactor maakt en dit vanuit een fles in de bioloog kunt brengen (liefst halverwege )zal dit misschien wel helpen.
De vraag is of dit uiteindelijk in actieve bacteriemassa echt zal helpen. Bovendien wordt denitrificatie lastig bij te hoge zuurstofwaarden...
Groeten,
Erik
-
- Gerjan Pol
- Lid
- Sinds: 07-03-2007
Ik heb NEE gekozen, omdat ik graag nog wat Co2 in het water hou.
De waterbeweging in het bioloog is zowieso al een toevoeging van zuurstof
Misschien wel een optie bij erg diepe biologen
De waterbeweging in het bioloog is zowieso al een toevoeging van zuurstof
Misschien wel een optie bij erg diepe biologen
-
- Rob Charite
- Lid
- Sinds: 03-01-2004
Ho ho het ging om de bioloog he niet het aquarium
Tenzij je plantjes in je bioloog hebt natuurlijk.
Groetjes RobC
Groetjes RobC
"Schoonmaken is geen wetenschap en dat is wat we doen "
-
- Gerjan Pol
- Lid
- Sinds: 07-03-2007
Maar een bioloog is toch altijd aan een bak gekoppeld?