Koidream
u bent hier: VoorpaginaForumDiscus VissenVoer › discus eet planten

discus eet planten

#31561 Geplaatst door Michel Behiels op zondag 13 januari 2008 18:54:26
al mijn discussen "freten"de aponogeton helemaal kaal . Heeft wel zacht blad . Vissen krijgen meer dan genoeg te eten . Is dit normaal ? Zag zelfs 1 discus groen blad onverteerd uitscheiden !

#31564 Geplaatst door Kees van der Plas op zondag 13 januari 2008 20:39:33
waarom worden er voermixen met spinazie verkocht ..
de discus houd wel degelijk van een groen blaadje , en zo te zien vinden jouw visje dat plantje erg lekker

Kc
ze zeggen aquarianen zijn eigewijs
zou het daarom zijn dat ik een aquarium heb
#31571 Geplaatst door Mike Koning op maandag 14 januari 2008 05:09:45
Tsja, dat valt onder het plaatje jammer maar helaas. Je zou inderdaad voer met spinazie kunnen proberen, maar dat plantje kun je afschrijven vermoed ik.
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.
#31574 Geplaatst door Rob Bosman op maandag 14 januari 2008 05:27:45
  • Rob Bosman
  • Lid
  • Sinds: 03-12-2006
worden ze groot en sterk van
#31586 Geplaatst door Michel Behiels op maandag 14 januari 2008 17:50:16
laat het plantje wel staan , misschien zelfs nog enkele erbij . Bij deze plant komt elke dag 1 nieuw blad bij . Is misschien niet zo een mooi gezicht een aangevreten blad maar ik vind het welzijn van de vissen belangrijker dan de esthetiek . Ik doe hetzelfde met mijn koivijver , zit voor 1/3 vol met waterplanten - wat vaak afgeraden wordt ivm parasieten en vernieling van planten- maar de koi hebben het 100% naar der zin ; zijn heel actief en het liefst wroeten en spartelen ze in en zelfs over de planten ; heb ook elk jaar een hoop jong en het vraagt ook wat meer onderhoud ,maar ja waar heb je anders vrije tijd voor !? kan niet altijd mijn vrouw liggen vervelen e.d...

#31594 Geplaatst door Martin Kamans op maandag 14 januari 2008 20:45:50
tja, ik had er ooit een die de toppen van vaantjes plant opvrat...
hopeloos wordt je daarvan, dan kun je die plant wel vergeten.
vissen, het is toch wat.
#31598 Geplaatst door Angelique Roos op maandag 14 januari 2008 21:08:40
Wees blij dat je geen manen hebt .Die snoeien planten regelmatig.

Ik probeer dit in bedwang te houden door ze af en toe te verwennen met uitgeknepen doperwten.En voor de rest mijn plantenkeuze op hun aan te passen.Wat steeds lastiger word, want ondertussen lusten ze alles.

#31602 Geplaatst door Rob Charite op maandag 14 januari 2008 22:00:18
Ik zou me als baas niet meer veilig voelen mijn ervaring met manen en discus is wel dat ze van alles eten wat ze missen in hun dieet.
Ik ben ze op een gegeven moment vellen zeewier ( voor sushi) gaan voeren toen bleven ze uiteindelijk toch wel van de planten af Tijdelijk
Groetjes Rob C
"Schoonmaken is geen wetenschap en dat is wat we doen "
#31604 Geplaatst door Michel Behiels op maandag 14 januari 2008 22:11:58
wist niet dat discus zoveel behoefte hebben aan plantaardig voer .
waarom bevat het meeste diepvriesvoer dan , als het er al in zit , geen of nauwelijks plantaardig voer . Enige wat ik heb gevonden was ciclidenmix met wat groen in .

#31611 Geplaatst door Mike Koning op dinsdag 15 januari 2008 04:17:02
Dat is een hele goede vraag, het antwoord moet ik je helaas schuldig blijven. Ik ben bang dat je zelf voer zult moeten maken met groente, je zou het bijvoorbeeld met mossel, koolvis en garnalen kunnen doen, mixen met spinazie oid, fijnmalen en voeren maar.
Give a man a fire and he's warm for the day. But set fire to him and he's warm for the rest of his life.