Hoe een foto te uploaden en te plaatsen in een bericht!
-
- Walter Soestbergen
- Lid
- Sinds: 09-12-2003
Hoi Allemaal,
Hier een beknopte uitleg hoe je een foto kan verkleinen, uploaden en plaatsen in een bericht.
Daar waar nodig met text begeleiding.
Uitleg versie 2
Wat zijn de maximale waarden op deit moment? Je foto mag niet groter zijn dan 1024 x 1024 pixels. Ook wel resolutie genoemd. En je foto mag niet groter zijn dan 1MB groot (1024Kb).
Met onderstaande uitleg kan elke foto die hier niet aan voldoet (let op alleen foto's die groter zijn. Niet foto's die kleiner zijn) makkelijk worden verkleind.
We beginnen eerst met het downloaden van IrfanView dit is een gratis pakket welke je ook in de nederlandse taal kan krijgen. Ikzelf ben voorstander van het Engelse programma maar de uitleg is duidelijk genoeg om dit ook in het Nederlands uit te voeren. Mocht dit niet zo zijn graag een emailtje en zal ik eea aanpassen!
Hier kunt u IrfanView downloaden.
Hoe een verklein je een Foto!
Start irFanView op en je ziet volgend scherm:

Klik op het gele mapje om je foto te laden.

Ga naar Image en klik op Resize/Resample.

Als je bovenstaande hebt gedaan klik op Ok om het bestand aan te passen.

Je foto is klaar om op te slaan! Klik zoals aangegeven op Save As. Dit is heel belangrijk, je mag namelijk niet je orgineel overschrijven!

Laat alle instellingen hetzelfde behalve dat de schuifbalk op 50% moet worden gezet en je hier een NIEUWE bestandsnaam moet opgeven!
Als je dat hebt gedaan mag je op Opslaan klikken.
Hoe een foto Plaatsen in het foto Album!

Zoals hierboven is te zien moet je eerst naar het foto album gaan!

Je klikt dan op de link van "Jouw Persoonlijk Album"

Dan klik op de "Upload Pic" button om naar het upload scherm te gaan.

Zoals in de Afbeelding aangegeven. Er is eigenlijk maar 1 restrictie om een foto te uploaden en dat is dat de foto niet groter mag zijn dan 1 MB (megabyte) groot
De afbeeldings grote doet er ook niet meer toe. Als je foto is geupload regelt het systeem zelf de afmeting.
Dus volg punt 1 en 2.

Om je geuploade foto te gebruiken in een bericht kan je de bij de foto aangegeven code gebruiken. Let op, het foto ID is bij elke foto anders!
Dit was het succes ermee.
mvgr Walter
Hier een beknopte uitleg hoe je een foto kan verkleinen, uploaden en plaatsen in een bericht.
Daar waar nodig met text begeleiding.
Uitleg versie 2
Wat zijn de maximale waarden op deit moment? Je foto mag niet groter zijn dan 1024 x 1024 pixels. Ook wel resolutie genoemd. En je foto mag niet groter zijn dan 1MB groot (1024Kb).
Met onderstaande uitleg kan elke foto die hier niet aan voldoet (let op alleen foto's die groter zijn. Niet foto's die kleiner zijn) makkelijk worden verkleind.
We beginnen eerst met het downloaden van IrfanView dit is een gratis pakket welke je ook in de nederlandse taal kan krijgen. Ikzelf ben voorstander van het Engelse programma maar de uitleg is duidelijk genoeg om dit ook in het Nederlands uit te voeren. Mocht dit niet zo zijn graag een emailtje en zal ik eea aanpassen!
Hier kunt u IrfanView downloaden.
Hoe een verklein je een Foto!
Start irFanView op en je ziet volgend scherm:

Klik op het gele mapje om je foto te laden.

Ga naar Image en klik op Resize/Resample.

Als je bovenstaande hebt gedaan klik op Ok om het bestand aan te passen.

Je foto is klaar om op te slaan! Klik zoals aangegeven op Save As. Dit is heel belangrijk, je mag namelijk niet je orgineel overschrijven!

Laat alle instellingen hetzelfde behalve dat de schuifbalk op 50% moet worden gezet en je hier een NIEUWE bestandsnaam moet opgeven!
Als je dat hebt gedaan mag je op Opslaan klikken.
Hoe een foto Plaatsen in het foto Album!

Zoals hierboven is te zien moet je eerst naar het foto album gaan!

Je klikt dan op de link van "Jouw Persoonlijk Album"

Dan klik op de "Upload Pic" button om naar het upload scherm te gaan.

Zoals in de Afbeelding aangegeven. Er is eigenlijk maar 1 restrictie om een foto te uploaden en dat is dat de foto niet groter mag zijn dan 1 MB (megabyte) groot
De afbeeldings grote doet er ook niet meer toe. Als je foto is geupload regelt het systeem zelf de afmeting.
Dus volg punt 1 en 2.

Om je geuploade foto te gebruiken in een bericht kan je de bij de foto aangegeven code gebruiken. Let op, het foto ID is bij elke foto anders!
Dit was het succes ermee.
mvgr Walter
Het is beter om je mond te houden terwijl de mensen denken dat je niet helemaal spoort, dan dat je je mond open doet en alle twijfel wegneemt!
- mark twain -
http://www.waltersoestbergen.nl/
- mark twain -
-
- Walter Soestbergen
- Lid
- Sinds: 09-12-2003
Voor hen die problemen hadden met uploaden van foto's. Is de bovenstaande uitleg aangepast en bestaat nu uit twee delen!
Hoe verklein ik de foto.
en
Hoe plaats ik een foto in mijn Album
Door een server upgrade zijn er verschillende programma's naar een hogere release gebracht. Echter in 1 onderdeel zit een fout waardoor het automatich verkleinen niet meer werkt zoais het zou moeten. Jammer genoeg kan ik dit onderdeel niet terug draaien naar een oudere versie aangezien ik de hele server upgrade dan ongedaan moet maken en dat is niet gewenst ivm een paar ernstige exploits welke het kwaadwillende makkelijk zou maken een server over te nemen.
Ik hoop dat op korte termijn de problemen worden opgelost maar tot die tijd zou de vernieuwde uitleg voldoende moeten zijn om foto's te kunnen oploaden!
Indien dat niet het geval is laat mij dat dan even weten.
mvgr Walter
Hoe verklein ik de foto.
en
Hoe plaats ik een foto in mijn Album
Door een server upgrade zijn er verschillende programma's naar een hogere release gebracht. Echter in 1 onderdeel zit een fout waardoor het automatich verkleinen niet meer werkt zoais het zou moeten. Jammer genoeg kan ik dit onderdeel niet terug draaien naar een oudere versie aangezien ik de hele server upgrade dan ongedaan moet maken en dat is niet gewenst ivm een paar ernstige exploits welke het kwaadwillende makkelijk zou maken een server over te nemen.
Ik hoop dat op korte termijn de problemen worden opgelost maar tot die tijd zou de vernieuwde uitleg voldoende moeten zijn om foto's te kunnen oploaden!
Indien dat niet het geval is laat mij dat dan even weten.
mvgr Walter
Het is beter om je mond te houden terwijl de mensen denken dat je niet helemaal spoort, dan dat je je mond open doet en alle twijfel wegneemt!
- mark twain -
- mark twain -
-
- Dennis Waage
- Lid
- Sinds: 05-07-2010
Ik heb foto's in mijn album gezet maar krijg ze niet in een bericht. Wat doe ik verkeerd.
- Aangepast door Dennis Waage (11-09-2010 10:40:43)
- Aangepast door Dennis Waage (11-09-2010 10:40:43)
Als je eerlijk bent mag je alles zeggen! (maar je hoeft niet alles te zeggen)
-
- Jason Wu
- Bestuurslid DCH / Moderator
- Sinds: 27-03-2006
Dennis ik weet niet precies hoe dit werkt.
Maar je vorige foto's stonden wel in het bericht zag ik.
Maar je vorige foto's stonden wel in het bericht zag ik.
-
- Dennis Waage
- Lid
ff proberen [img]5685[/img]
[img]5686[/img]
[img]5686[/img]
-
- Dennis Waage
- Lid
what ever.
-
- Erik de Been
- Lid
- Sinds: 14-11-2006
Dennis. De oude manier werkt niet meer. Maar boven het bericht/reactievenster staat een icoontje van een foto. Klik die aan en accepteer de pop-up. In de pop-up plak je het adres van de foto uit je fotoboek. Dat mag dan ook van een andere site zijn. het adres komt dan als "[ img]http://www.mijnfoto.nl[/img ]" (ik heb er spaties ingezet om zichtbaar te maken voor jou)
groeten,
Erik
groeten,
Erik
-
- Dennis Waage
- Lid
-
- Herman Vranken
- Lid
- Sinds: 12-11-2008
gelukt Dennis
aquarium houden is geen hobby 't is een passie
-
- Dennis Waage
- Lid
Erik, bedankt. Ik kon die beschrijving nergens terugvinden. Nu even een paar foto's plaatsen.
Groeten Dennis.
Groeten Dennis.